Søk i denne bloggen

lørdag 15. september 2012

Film anbefaling: Kon Tiki


Jeg visste svært lite om Kon Tiki ekspedisjonen på forhånd. Jeg visste jo at Thor Heyerdahl var mannen bak ekspedisjonen. Jeg visste også ekspedisjonen skulle bevise at Poleynisia var blitt befolket fra Amerika og ikke Asia. Det er alt jeg vet om Kon Tiki Ekspedisjonen. Jeg visste ikke engang om de kom fra. Men etter å ha sett filmen så vet jeg så mye,mye mer.... Filmen vil jeg kalle en skrekkeblandet fryd. Skrekkblandet for den hadde scener som gjorde at jeg fikk hjertet i halsen og pulsen var i 1000... Heldigvis gikk det bra *letta*. Men synest det er et under at de overlevde Ekspedisjonen.... Ellers var Filmen en STOR fryd og ikke minst ufattelig spennende!!!!!.Den hadde til og med noen morsomme scener.

Jeg liker eventyren og utforskeren i Thor Heyerdahl.... Men mest av alt beundrer jeg han og han er STORT forbilde!!!!!. En ting er å finne svar på det man tror. Men en annen ting er å ha tro og gjennomføringsevne i forhold til ting som virker helt latterlig og totalt umulig!!!!!!. Jeg synest det er imponerende at han gjennomført en ekspedisjon som "alle" var imot...

Denne filmen anbefales av hele mitt hjerte<3

Ps. Akkurat no for tida ser jeg en del filmer om Thor Heyerdahl`s prosjekter. Det er ikke bare Kon Tiki. De er sååå spennende...

Ingen kommentarer: