Søk i denne bloggen

fredag 21. september 2012

Fremtidige favoritter - Bøker som nylig eller snart (har) ankommet/ankommer bokhylla

Denne utfordringen er det bloggeren Bokelskerinnen som står bak. Den handler om å skrive et blogginnlegg om bøker du gleder deg til, er spent på.osv. Hvis du vil melde deg på og vil se hvilke bøker andre har som fremtidige favoritter så kan du se her.

Ofte ankommer det nye bøker til min bokhylle selv om lommeboka ikke alltid er fornøyd og jeg får mindre plass til bøker i bokhylla. Jeg hadde vært så flink med å ikke kjøpe bøker. Årsaken til det er lite salg og lite fristende bøker på de salg som har vært. Men no har jeg gått på en liten boksmell igjen. Har fått 6 bøker i hus og 3 venter jeg på. Så i dag vil jeg ta for meg disse bøkene.


Gleden var STOR når jeg fant den på salg hos Dagbladet sin litteraturklubb. Skuffelsen var STOR når de klarte å sende feil. Irritasjonen og Frustrasjon var også STOR når de ikke klarer ( eller svært sjelden) å svarer på Mail. Jeg har med andre ord ikke fått byttet bok. Selv om Dagbladet sin litteraturklubb har mange fine salg og rask levering så har de verdens dårligste kundeservice... Men siden det var ei bok jeg hadde drittlyst på så fant jeg ut at jeg skulle ha den selv om den var på fullpris. 


Jeg har Tirsdagsdamene i bokhylla og den var kjempebillig så derfor bestilt jeg den. Men jeg burde nok ha lest Tirsdagsdamene først.

Jeg manglet denne boka ( + de aller nyeste) i serien om Damenes Detektivbyrå. Jeg har ikke lest serien. Men har slukt filmene som er basert på bøkene. De likte jeg så godt at jeg anskaffet meg hele serien på Freetex og på salg.

Jeg manglet bare denne boka av bøkene med Kristin Bye i  Spissen. Jeg har begynt på Trollspeilet og den er   spennende. Men det går treeegt fordi jeg har så mange bøker jeg leser.

Jeg falt pladask for boka etter å ha lest en smakebiten av den på blogg utfordringen En smakebit på søndag <3.

Jeg fikk lyst å lese serien om Cecelia Lund etter å lest om den hos Anettes bokboble ( det var tidligere enn dette blogginnlegget). Jeg manglet denne boka i serien så derfor bestilt jeg den. Jada, jeg burde begynne å lese serien snart.



Jeg manglet denne boka i Jordens barn serien. Jeg har altfor masse bøker og serier i bokhylla på vent:(.

Helt siden den ny utgivelsen av bibelen kom så har jeg tenkt å kjøpe den. Jeg gleder meg til å lese den i et litt lettere språk:)

Jeg har et mål om å komme i form og leve sunnere. Derfor har jeg kjøpt denne boka. Forøvrig synest jeg Yngvar Andersen er både inspirerende og motiverende...Jeg liker spesielt godt utsagnet om at trening ikke skal være gøy. Men at du skal bare gjør det f.eks. som å gå jobb. Etter å ha sett innslagene med han og alle de andre som holder på med livsstil endringer på puls så får jeg lyst å trene og spise sunnere NO... Det er godt gjort siden trening er i mine øyne gørrkjedlig.

Bildene til de norske titlene er hentet fra Bokklubben og bildene til de svenske titlene er hentet fra Adlibris.

6 kommentarer:

Beathesbokhylle sa...

Det virket som en elendig kundeservice og jeg håper at det ordner seg. Har også "Tirsdagsdamene" bøkene men ikke lest noen av dem ennå. Når det gjelder damenes detektivbyrå så har jeg verken sett filmene elelr lest bøkene, tror jeg må begynne å undersøke litt rundtomkring. Tom Egeland har jeg ikke hatt gleden(?) av å bli kjent med men jeg har noen bøker av ham stående ulest, så en vakker dag leser jeg de bøkene også.
Tigerkvinnan og de andre i den serien kjøpte jeg for litt siden så de kommer i mitt oppsummeringsinnlegg for September som jeg er godt i gang med, men ikke legger ut før måneden er slutt naturligvis. Du skal heller ikke mangle noe å lese på denne høsten i hvertfall! Ønsker deg en fin helg!

Mary-Anne sa...

mangen spennende titler her :)
ha en fin fredag :)

Bokelskerinnen sa...

Ulvenatten er veldig god! Den kan du glede deg til.

Melusine sa...

"Ofte ankommer det nye bøker til min bokhylle selv om lommeboka ikke alltid er fornøyd og jeg får mindre plass til bøker i bokhylla" - jeg signerer den! I dag kjøpte jeg fra bokklubben, Selma Lagerlöf.

Uansett; ser ut til at du har mange spennende bøker du har å se frem til!

Gråbekka`s Blogger sa...

Så mange fine kjøp:) Ulvenatten gleder jeg meg til å lese, skal lese bøkene hans i rekkefølge og skal snart starte på Trollspeilet:) Kinamann er også en bok jeg mange gang har nesten plukket med meg fra biblioteket:) Gleder meg til å høre mer om den:)

Ha en fin helg:)

Elin sa...

Alltid du virker som en spennende bok:) Fikk lyst til å lese den selv:) Ha en fin helg:)