Søk i denne bloggen

mandag 17. september 2012

Nyheter om Morshjerte serien og tanker rundt dette


Allerede i sommer hørte jeg fra forfatteren at det vil skje ting i Morshjerte som ville "revolusjonere" serien. Etterpå leste jeg på Norske serier at det vil skje store forandringer og store overraskelser. Når jeg leste det tenkte jeg da blir det forbindelser mellom Arvesynd og Morshjerte. I går kom nyheten om at Arvesynd ender i Morshjerte. 

Jeg er en av dem som er fra meg av begeistring for at det skjer forbindelser mellom Arvesynd og Morshjerte.Jeg er heller ikke dødsskuffa over at det ikke kommer ei sistebok i Arvesynd. Selv om jeg er veldig positiv og har stor tro på prosjektet så er det en liten skeptiker i meg.

Jeg håper at det som har skjedd i Morshjerte før blir dratt inn i Arvesynd`s verden. Jeg håper ikke at no blir det bare full fokus på Mali og Maren og alt som har skjedd i Morshjerte tidligere blir på en måte glemt. Hvis det skjer så håper jeg at blir et "skikkelig oppgjør"  så det føles naturlig. I følge Baksideteksten på neste bok så kommer Maren "inn" i Arvesynd før Håvard`s død. Det vil si at hun kommer inn før Siste bok i Arvesynd.  Akkurat det er jeg litt skeptisk til. Det blir rart hvis det skjer mange nye intriger med Karakterene fra Arvesynd som ikke har sammenheng med Arvesynd. Hvis det skjer intriger så håper jeg at de har utgangspunkt i andre intriger som har vært i Arvesynd. 

Alle har spekulert i hvilken forbindelser det er mellom Arvesynd og Morshjerte. f.eks. slektsskap mellom Jo og Trond eller at Martin fra Morshjerte er den samme Martin fra Arvesynd ( en av mine egne teori). Men det kan like godt være at Maren og Mali treffes og blir kjempegode venner og thats it... Det synest jeg ikke er skuffende heller. 

Så må jeg si  på slutten når jeg såg Forsida på den neste bok i Morshjerte så tenkte jeg at dette er ikke Mali. Men siden det er annen illustratør (tror jeg)enn fra Arvesynd så er dette tilgitt:)

Ingen kommentarer: