Søk i denne bloggen

mandag 1. oktober 2012

Amy Plum: Våk over meg

Kilde: http://bokelskere.no/bok/til-jeg-doer-vaak-over-meg-ii/354620/

Tittel: Våk over meg
Forfatter: Amy Plum
Oversetter: Agnete Øye
Serie: Før Jeg dør
Nummer i serien: 2
Sideantall: 346
Utgivelseår: 2012
Forlag: Cappelen Damn
Isbn: 978-82-02-38226-1

Denne boka leses i forbindelse med Cappelen Damn sin bokbloggturne. Jeg er først ute til å si noe om boka og i morra er det Secret privilege er det sin tur til å si noe om boka. 

Baksidetekst: 

Kjærligheten mellom Kate og Vincent  vokser, men hvordan skal de kunne være sammen dersom ikke Vincent kan stå imot trangen til å ofre seg for andre og dø i deres sted? Det må da finnes en mulighet? Samtidig våkner en ny trussel blant numaene, og Kate befinner seg pluselig midt i en eldgammel og dødelig krig. Ikke som tilskuer - men mot målet!

Mine Meninger:

Denne boka er erstatning for boka Ulvehjerte som egentlig skulle være med i bokbloggturneen i høst. 
Jeg fikk mail om jeg vil blogge om bok nr. 2 i serien Til jeg dør.Jeg hadde ikke lest den første boka i serien. Men sjekket ut hva serien handlet om før jeg takket ja til å lese denne boka. Planen var å lese bok nr.1 før jeg begynte på denne boka. Men så var den utlånt på biblioteket og det gikk en evighet ( noen uker) før jeg  kunne låne den. Det hadde jeg ikke tid til ettersom jeg fikk mail for en kort stund siden.. Jeg burde vel ha spørt forlaget om eksemplar av den første boka. Men det har jeg ikke tenkt på.

Så eg begynte rett på bok nr. 2. Eg lærte raskt at jeg ALDRI SKAL begynne på bok nr. 2  uten å lese første bok i serien. Eg føler at jeg ikke har skikkelig kjennskap til Karakterene eller noe annet  i boken. Eg føler at det jeg mener og uttaler meg om kan være "feil" når man ikke har lest den første boka. For det andre føles det ikke noe særlig å føle at man ikke får ta del i historien i det fullle og hel. Når man ikke har lest bok nr. 1 så skjønner man heller ikke handlinga. skikkelig. Man vet det er en kamp mellom de gode og onde. Men hva de egentlig kjemper/kriger for vet jeg ikke. Det blir for dumt å lese en bok som man ikke skjønner helt hva handler om. Derfor har jeg avbrøt boka. Men jeg har ikke gitt opp serien. Serien virker så spennende og bra at jeg vil lese den senere. Men da skal jeg begynne på den første boka i serien. Så en vakker dag kommer det kanskje bokomtale av flere bøker i serien.

Så en liten avsporing. Jeg meldte meg på bok nr. 5 i Jenter i Jeans serien i bokbloggturneen og gleden var STOR når jeg fikk være med på den<3. Det selv om jeg ikke hadde lest de andre bøkene i serien. Planen var å lese de gjennom høsten, men fikk så dilla at jeg leste dem på noen få uker<3. Så no teller jeg nesten måneder, uker og dager til jeg kan få lese den siste boka i serien<3. 

Ingen kommentarer: