Søk i denne bloggen

tirsdag 9. oktober 2012

Boken på vent - Hobbiten av J.R.R Tolkien

Utfordringen Boken på vent er det bloggeren Beathes Bokhylle som står bak. Det går ut på å skrive et blogginnlegg om en bok du har på vent. Men som allikevel det er meninga å lese og som man ser fram til å lese. For å melde deg på og for å se  bøker andre har på vent så trykk her.

Kilde: http://bokelskere.no/bok/silmarillion/73009/

Boken jeg har på vent i dag er Hobbiten av J.R.R  Tolkien. Den har stått samlet støv ( i likhet med Ringens Herre og Silmarillion) i flere år. Jeg har som mål å lese den før filmen kommer. Jeg har ikke lov å se den før jeg har lest boka. Men filmen kommer jo snart så derfor bør jeg skynde meg å lese boka. Men tror nok heller at jeg vil drøye å se filmen for jeg vet ikke om jeg har tid til å lese boka før jul.

9 kommentarer:

Gråbekka`s Blogger sa...

Flott bok å ha på vent! Gleder meg veldig til å se filmen på kino:)Nesten jeg vurdere å lese Hobbiten en gang til for det er så mange år siden jeg leste den, men da blir jo derimot filmen mer spennende så kanskje jeg skal la vær allikevel. Kommer jo sikker tilbake, har vel alt lagret dypt inni der et sted:)

Kos deg med boken når det blir dens tur!Ha en fin tirsdag!

ellikken sa...

Silmarillion, ja. Jeg får angst bare ved tanken. Det er MIN store sorte samvittighet. Hobbiten derimot, er lest og elsket. Du har noe å se frem i mot, med tid og stunder :)

Beathesbokhylle sa...

Har hørt om denne og de andre bøkene men de er ikke lest, jeg er litt usikker på om dette er bøker for meg. Blir uansett spennende å lese omtalen din når du har kommet så langt at du har lest den.

Lenes blogg sa...

Ikke lest bøkene hans, men har sett Ringenes herre på film. Har vist en bok i bokhylla som heter Hurins barn skrevet av Tolkien, men ikke lest den

Tone sa...

Å, denne er fin. Koselig og artig og lettlest. En av de første bøkene jeg leste av Tolkien, og jeg kommer til å ta den fram før film-premieren, ettersom det er flere år siden jeg leste den og jeg har lyst til å friske opp litt. :)

Anita Ness sa...

Kjempefin bok, som jeg leste i min ungdom og ble helt oppslukt av.:)

Melusine sa...

Hobbiten leste jeg i fjor en gang, og satte sporenstreks Ringenes Herre på leselisten :)

astridterese sa...

Denne har jeg lest, men jeg har absolutt tenkt å lese den en gang til. En fantastisk bok!

Stjernekast sa...

Jeg har lest alle tre(Lotr, Hobbiten og Silmarillion). Nå som filmen nærmer seg skal jeg også lese Hobbiten på nytt, denne gangen på nynorsk. Jeg kjøpte den på Norli for en stund siden. Hobbiten er faktisk en 'treg bok', jeg husker jeg ikke fant den all verdens fengende, men det er en bok som må leses, det synes jeg. Skal du lese den på bokmål, nynorsk eller engelsk?