Søk i denne bloggen

tirsdag 30. oktober 2012

Boken på vent - Maria & Pappa av Marius Holmsen


Denne utfordringen er det bloggeren Beathe som står bak. Det går ut på å skrive om en bok eller en serie ( eller flere bøker av en forfatter) som du har på vent i bokhylla. Men som det er meninga at du skal lese og som du ser fram til å lese. For å melde deg på og titt på bøker andre har på vent så trykk her

I dag hadde jeg lyst ta for meg noe annet og går for en personlig betraktning. Boka jeg har på vent i dag er Maria & Pappa av Espen Holmsen. Fra den dagen jeg hørte om boka ønsket jeg å lese den. Plutselig var den på salg hos Bokklubben og jeg slo til. Boka handler om hverdagen etter at mammaen til Maria og Kjæresten til Marius dør av kreft. Men også om gode minner om Mora og kjæresten. Boken er skrevet til dattera slik at hun kan minnes mora og tiden etterpå. Jeg ser fram til en sterk,vonde, vakker og tårefull leseropplevelse!!

Selv om jeg ikke har lest boka så har jeg lest en tekst som kommer før prologen i boka. Når jeg leser det så triller tårene... For en kjærlighetserklæring<3. Denne teksten vil jeg dele med dere. Det som er uthevet var også uthevet i teksten.


Kilde: http://bokelskere.no/bok/maria-og-pappa-livet-etter-mamma/313823/
Maria, dette er en bok til deg fra meg, om Mammaen din som elsker deg så høyt.  
Marius, er hun ikke det vakreste du har sett? 
Når mammaen din sa disse ordene, lå du trygt i armene hennes. Hun så ned på deg og snakket til meg. Fordi du var det vakreste i verden, tok mamma aldri øynene vekk fra deg når hun snakket. Mammaen din var redd for å miste selv et lite sekund av den følelsen hun hadde inne i seg når dine og hennes øyne møtte hverandre. Ofte lurte jeg på hva som skjedde akkurat i det øyeblikket. Jeg tenkte alltid på det sekundet som den totale kjærligheten. 
Marius, er hun ikke det vakreste du har sett? Nei, dere to er det vakreste jeg har sett.  
23 september 2009. Marius, jeg er så glad for at du og jeg ble gift, og at vi fikk Maria Sammen.  
28 september 2009. Mammaen din dør med et lite smil rundt munnen. 

4 kommentarer:

Beathesbokhylle sa...

Får helt vondt her jeg sitter og leser og jeg kjenner tårene piple frem.Dette er nok en sterk og vakker bok på en gang. Jeg liker jo å lese slike bøker så jeg noterer meg den bak øret! Tusen takk for boktips!

Anita Ness sa...

Slike bøker kan være så utrolig sterke...

Gråbekka`s Blogger sa...

Så trist liten bit. Sterk bok, viktig å lese slike bøker imellom. Gir et annet perspektiv på livet. Har også tenkt på å lese denne, men har ikke blitt. Takk for påminnelsen og ha en herlig dag:)

Lenes blogg sa...

Høres ut som en trist men fin bok.