Søk i denne bloggen

torsdag 25. oktober 2012

Boktema hos Anette: Min favorittforfatter på bokstaven K

Annenhver torsdag (storsett) har bloggeren Anettes bokboble boktema. Det går ut på å skrive et blogginnlegg om det som er dagens boktema. Deretter linker man tilbake til Anettes bokboble og vi kan se hva andre har svart. Dagens boktema er Min Favorittforfatter på bokstaven K.

I dag vil jeg trekke fram tre forfattere som jeg har lest bare en bok av. Men som jeg likte så godt at jeg vil lese alle bøkene deres<3

Kilde: http://www.aschehoug.no/forfattere/alfabetisk/vis?contentItemId=817800

Kari Fredrikke Brænne har utgitt romanene  Av en annen verden (2007) og Under de dype skyggene av løvtunge trær (2010). Av hennes romaner har jeg lest Under de dype skyggene av løvtunge trær som var på topp tre lista over fjorårets beste bøker<3.

Boktrailer av romanen Under de dype skyggene av Løvtunge trær

Kilde: http://www.cappelendamm.no/main/Katalog.aspx?f=10846

Kristian Klausen har utgitt romanen Globus (2009) og Novellesamlingen Måltidet i Emmaus ( 2008). I 2011 ga han ut romanen Akilles som jeg ELSKER<3. Jeg har allerede kjøpt meg romanen Globus og gleder meg til å lese den en dag<3.

Kilde: http://www.cappelendamm.no/main/Katalog.aspx?f=10338

Karin Alvtegen er mest kjent for sine psykologiske krimbøker. Men i  2011 ga hun ut sin første roman En sannsynlig historie. Jeg har ikke lest krimbøkene hennes, men jeg likte veldig godt En sannsynlig historie :D. Jeg har skaffet meg flere av hennes krimbøker som jeg har tenkt å lese en dag:). 




5 kommentarer:

astridterese sa...

Måltidet i Emmaus av Klausen er en av mine absolutt favoritt novellesamlinger. En tynn liten bok, men full av gode historier! Karin Alvtegen har jeg lest alle bøkene til, tror jeg... :-) Men Kari Fredrikke Brænne tror jeg ikke jeg har lest. De hørtes kjente ut bøkene hennes, så vi har dem helt sikkert på jobb. Jeg skriver henne ned og takker for tips! Ha en fin torsdag!

Berit sa...

Ojj... Jeg har ikke lest noe av noen av disse forfatterne, jeg... Noterer meg novellesamlinga til Klausen etter om både du og AstridTerese liker den- Takk for tips ;o)

Beathesbokhylle sa...

Her var det mye nytt for meg,skriver så blekket spruter her.
Brænne sin bok fikk jeg lyst til å lese om det var en av dine topp 3 i fjor. Har heller ikke lest noe av de andre forfatterne. Tusen takk for boktips og ha en fortsatt fin dag.

Anette sa...

Så flott favorittliste! Jeg tror jammen alle disse forfatterne er nye for meg! Tusen takk for tips :)

Lenes blogg sa...

Har heller ikke lest noe av disse forfatterne, så får lese litt mer om bøkene