Søk i denne bloggen

søndag 21. oktober 2012

En smakebit på en søndag - 99, en roman om den elektroniske jakten på kjærligheten av Astrid Prag Vargas


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende) fra boken du leser no. Deretter linker man tilbake til Mari, flukten fra virkeligheten og vi kan se på hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.


Dagens smakebit kommer fra boka 99, en roman om den elektroniske jakten på kjærligheten av Astrid Prag Vargas. Jeg har tidligere lest denne boka, men har glømt store deler av boka. Men det har ingenting med at boka er dårlig. Jeg tror den havner i kategorien boka man koser seg med der og da og som man glømmer etterhvert. Men noe husker jeg allikevel. Jeg synest den gir et troverdig bilde av fordelene og ulempene med nettdating. Men no har jeg lyst å lese den igjen etter å bli påminnet den. Jeg kom til å tenke på boka når jeg leste dette innlegget hos Beathe. Det var  boka elsk meg, avlogget  som er i samme gate som fikk meg til å tenke på den igjen.

Sitatet er fra side 9.

Kilde: http://bokelskere.no/bok/99-en-roman-om-den-elektroniske-jakten-paa-kjaerligheten/192510/

Tyngdekraften har gjort sitt med kroppen, og linjene i ansiktet har blitt dypere. Hva må en voksen kvinne gjøre hvis hun skal treffe en mann? gå på byen?alene? Aldri i livet!. Sammen med en vennine Ja, kanskje men hvem? Alle jeg kjenner er gift, eller har i det minste en kjæreste. Jeg tviler at jeg får med meg Christine på byen, selv om hun er min beste venninne. Dessuten  vil nok Odd være negativ til det. Han er veldig sjalu. Jeg vet ikke engang om jeg kan være i stand til å smile til en mann, langt mindre sende forførende blikk. Må man det? Sende forførende blikk? Hjeeelp,her må det øves!. 

Baksidetekst:

Ninni har krøpet til korset og begynt med nettdating. Når hun tar mot til seg og legger ut bilde på profilen, fylles den virtuelle postkassen opp av invitasjoner: tur i skogen og tur på havet, restaurantmiddag og hjemmemiddag. Cyberspace en jungel, og Ninni er ikke forberedt på rovdyr. Lenge holder hun sine nettromanser skjult for barna, men når virkeligheten bryter gjennom pc skjermen, og inngangsdøren, blir også de trukket inn i dramatiske hendelser.

7 kommentarer:

astridterese sa...

En spennende smakebit! Jeg vet av erfaring at nettdating kan fungere, men det blir ofte ikke fremstilt slik i bøker. Og jeg forstår at det er mye rart der ute. (Grunnen til at jeg vet det fungerer er at min mor og hennes mann er lykkelig gift fremdeles :-))
Ha en fin søndag!

Anita Ness sa...

Interessant smakebit. Har aldri hørt om denne boka eller forfatteren. Takk for tips..:)

lottensbokblogg sa...

Tack för smakbiten.
Jag gillade den!

Monika sa...

Träffade själv min sambo via nätet, så jag vet att det kan fungera :)

Siljeblomst sa...

Takk for smakebiten! Dette var en helt ukjent bok for meg :-)

Beathesbokhylle sa...

Tusen takk for smakebit og link til meg:) Denne boken fikk jeg lyst til å lese en gang.

Stjernekast sa...

Komisk det som sto på baksiden av boka, ser for meg at en hel haug mannfolk bryter ned inngangsdøra og ramler inn i stua hennes!

Takk for smakebiten. Håer du har hatt en fin søndag!