Søk i denne bloggen

søndag 14. oktober 2012

En smakebit på en søndag - Mississippi av Hillary Jordan

Utfordringen En smakebit på en søndag er det bloggeren Mari - Flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på dele noen ord (ikke for avslørende) fra boken du leser nå. Deretter linker man tilbake til Mari - flukten fra virkeligheten og man kan se på hverandres smakebiter.Dagens smakebiter finner du her .

Dagens smakebit er fra Mississippi av Hillary Jordan. Jeg har stått lenger enn langt på venteliste på denne boka hos biblioteket. Det var forsatt noen uker igjen å vente. Men plutselig fant jeg den på hurtiglån og var snar med å snappe den. I skrivende stund er jeg på side 22 så jeg kan ikke si så mye om boka enda. Men den lover godt og er ganske sikker på at den vil gi et godt bilde av raseskillet i Sørstatene på 1940 tallet. Ellers må jeg tilføye at jeg har funnet både bilder og sitater som har truffet meg veldig!!.

En av sitatene som jeg liker står på side 20.

Kilde: http://bokelskere.no/bok/mississippi/337842/

Men jeg må begynne med begynnelsen,hvis jeg kan finne den. Begynnelser er vanskelig å gripe fatt i. Akkurat når du tror har fått tak i en, ser du deg tilbake og ser en annen, tidligere begynnelse , og enda en før den igjen.
 

13 kommentarer:

Mary-Anne sa...

flott smakebit :) denne boken gleder eg meg så vanvittig til å lese snart !

Anita Ness sa...

Denne leste jeg for noen måneder sidne og synes den var råsterk.:) Har blogget om den, hvis du vil lese når du er ferdig med å lese denne.:)

http://artemisiasverden.blogspot.no/search/label/hillaryjordan

Ha en fin søndag!

Stjernekast sa...

Åhh, fin smakebit! Og jeg er veldig enig i den også, jeg går stadig vekk og tenker på begynnelser, prøver å finne dem.

Monika sa...

Den här har jag hört talas om förut, den verkar spännande.

Beathesbokhylle sa...

Likte denne boken godt og tusen takk for smakebiten. Kos deg med boken og ha en fin dag:)

Anette sa...

Nydelig smakebit! Klem fra Anette :)

aariho sa...

Takk for smakebiten. Alltid fint å lese bøker fra miljø du har hørt om, men ikke kjenner. Jeg leser "Cee Cee Honeycutts reddende engler" nå, og den handler også bl.a om raseskillet i USA. Ha en fin lesesøndag!

Nina C. sa...

Kos deg med boka:) Likte den godt!

Siljeblomst sa...

Kjempefin smakebit, og så sann.

astridterese sa...

En nydelig smakebit. Det var et sitat av den typen jeg bruker å ta vare på fra bøker :-) Køen på Mississippi er lang hos oss og og jeg har ikke sett noen grunn til å stille meg i den enda. Men boken skal jeg lese :-)
Ha en riktig fin søndag!

lottensbokblogg sa...

Tack för smakbiten. Får lust att läsa den boken!

Berit sa...

Jeg hørte denne som lydbok her for ei stund sida, likte den godt!
Låner mye bøker på biblioteket, men har ikke hørt om ordningen med hurtiglån- hvordan fungerer det? Fjernlån er derimot noe jeg synes det er rart ikke flere benytter seg av; mange, kanskje spesielt små, bibliotek har knapt nok venteliste på nye bøker som har flere måneders ventelister andre steder. Du går ganske enkelt inn på bibliotekets nettsider, søker opp den boka du vil låne, og hvis det er lang ventetid, finner 'norgeslån' det biblioteket som har raskest kan sende deg boka. Boka både henter og leverer du på ditt lokale bibliotek. En glimrende ordning!

Mari sa...

Det var en god og ikke minst ganske sann smakebit som du deler med oss i dag, Askeladden :)