Søk i denne bloggen

søndag 11. november 2012

En smakebit på en søndag - Doña Maria av Cecilia Samartin


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende)fra boken du leser nå. Deretter linker man tilbake innlegget ditt til Mari - flukten fra virkeligheten og man kan se på hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.

Min smakebit kommer fra  Doña Maria av Cecilia Samartin. Jeg har snappet opp boka på hurtiglån i går. Jeg er ikke kommet så langt i boka. Men foreløpig er den full av cubansk historie, kjærlighet ( ikke klissete kjærlighet) og litt overraskende ting.


Dagens smakebit kommer fra side 39.


Kilde: http://bokelskere.no/bok/dona-maria/355304/
Som bedøvet snudde Silvia seg og skjønte at konstabelen ikke hadde pekt på henne, men en mann bak henne som så ut som en omstreifer.  Mens de to mennene forsatte å krangle, hastet Silvia av gårde med lettelsens tårer strømmende nedover kinnene. 

12 kommentarer:

Beathesbokhylle sa...

Spennende smakebit:) Gleder meg til å ta fatt på denne boken:-) Ha en fin ettermiddag!

aariho sa...

Enda en ny bok av Samrtin! Det visste jeg ikke. Blir vel en bok jeg kommer til å lese. Ha en fin søndagkveld.

dez sa...

Takk for smakebiten : ) Blir alltid så fenget av forsidene og titlene til Samartin, men historiene virker for søte for min del. Vet hun har mange lesere og jeg formidler bøkene til de som liker denne typen bøker. Selv har jeg ennå ikke blitt fristet.

Ha en fin søndag!

astridterese sa...

En spennende smakebit! Jeg må absolutt se til å få lest Doña Maria. Men jeg må innrømme at jeg ikke har fått lest La Peregrina heller. Jeg slukte de tre første bøkene, men så stoppet det litt opp for meg.
Ønsker deg en riktig fin søndag!

Melusine sa...

Etter å ha lest Señor Peregrino fant jeg ut at jeg ikke skulle åpne en bok av Cecilia Samartin igjen - men kanskje jeg skal likevel (uten at jeg er helt overbevist...)!

Amanda sa...

Takk for fin smakebit! Denne må jeg få plukket opp snart altså! (Når jeg får lønn) Jeg har bare lest en bok av denne forfatteren,men denne høres veldig spennende ut og jeg liker fortellerstilen. :) Ha en fin søndag!

Gråbekka`s Blogger sa...

Takk for smakebiten! Gleder meg til å lese boken og spesielt gleder jeg meg til å høre mer om landet Cuba. Ønsker deg en fin fin søndag!:)

lottensbokblogg sa...

Tack för smakbiten! Samartin står på min lista av författare jag är nyfiken på.

Anita Ness sa...

Gleder meg til å lese denne boken.:)

Monika sa...

Författaren har jag hört talas om tidigare och jag är lite nyfiken på henne. Tack för smakebiten!

Mari sa...

Uff da, det hørtes ut som om denne damen hadde fått seg en støkk i livet. Jeg har ikke lest noe av Samartin før, men hvem vet hva fremtiden bringer av litteratur i mitt hus ;)

May Brit sa...

Hei:)
Du har fått en bokkbloggutmerkelse fra meg, ta gjerne en titt og før konseptet videre hvis du vil!

http://ikkebareeibok.blogspot.no/2012/11/en-utmerkelse-blogger-jeg-liker.html