Søk i denne bloggen

søndag 18. november 2012

En smakebit på en søndag - Søstre i gode og onde dager av Ann Brashares


Denne utfordringen er det bokbloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende) fra boken du leser no. Deretter linker man tilbake innlegget sitt til Mari - flukten fra virkeligheten og man kan se på hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her

Jeg har en veldig god leselyst for tida. Har lest den nyeste boka til Samartin og en barnebok ( Bittersmåene av Roald Dahl) og kommet godt gang med en ny bok ( som ikke er dagens smakebit) denne uka. Det er kanskje lite bøker for andre bokelskere. Men for meg er det passe/bra. Når det gjelder bokomtaler så er jeg i motsatte ende. No for tida har jeg mest lyst å delta fellesbloggtema og ikke skrive bokomtaler. Så da blir det sånn for en stund. Så da kommer det bokomtaler når det er bokbloggturne bøker, lese eksemplar eller rett og slett når jeg vil.

Dagens smakebit kommer fra Søstre i gode og onde dager av Ann Brashares. Den leser jeg i forbindelse med bokbloggturneen og er den femte boka i Jenter i Jeans serien. Når jeg meldt meg på denne boka i bokbloggturneen så tenkte jeg at jeg kunne lese de fire første bøkene i serien i løpet av historien hvis jeg ble plukket ut. I sommer fikk jeg vite at jeg skulle lese Søstre i gode og onde dager ved juletider. Så da var det å begynne på første bok i serien og det ble forelskelse ved første øyeblikk<3. Bøkene ble lest ut på noen få uker og ble priotert foran flere andre bøker. Lykken var STOR når Søstre i gode og onde dager dukket opp i postkassen min<3. Hvis jeg skal være ærlig så gruegleder jeg meg til å lese  boka... Jeg er så redd for å bli skuffet. Men gleder meg vilt fordi jeg liker serien så godt<3. De fire venninnene er blitt som mine venniner og jeg er blitt så glad i <3. Men må lese ferdig Variantene og Sammen til verdens ende først.

Smakebiten kommer fra side 11.
Kilde: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=6932162&rom=MP
Jeg husker at moren min en gang sa at en god familie er skapt for avskjeder, siden barna alltid er nødt til å ta farvel. Jeg har mange ganger lurt på om det samme gjelder for gode vennskap. For sånn er det ikke med vårt. Vi har ingen anelse om hvordan vi skal takle avskjeder. Og jeg er nok den verste av alle. Et typisk bilde på det som er meg som legger hendene over øynene, mens jeg later som om det ikke er noen avskjed på\ gang, Og lengter etter at vi alle sammen er samlet igjen. 

11 kommentarer:

Monika sa...

Det låter som en intressant serie. Får nog ta och kolla upp :)

Lise@Leserommet sa...

Tusen takk for smakebiten!

Melusine sa...

Høres ut som en spennende historie, jeg leste om boken at noe skjer som gjør at livene deres aldri blir det samme igjen - det fikk meg til å ha lyst til å finne ut hva :)

Gråbekka`s Blogger sa...

Flott smakebit du har valgt:) Gleder meg til å lese boken jeg også. Har da bare lest den første boken om jentene, men har planer om å lese de andre også. Likte første boken veldig godt:) Håper denne er like god:) Har det litt som deg også for tiden, vil bare lese ikke skrive så mye:) Ha en fin søndag og kos deg masse med lesingen.

Sara Pepparkaka sa...

Den här serien har jag inte läst. Tack för smakbiten!

Elida sa...

Eg begynte på denne igår, men må innrømme at eg er skuffa. Leste dei fire første for 5-6 år siden, og har sett filmene, men så langt har ikkje den femte boka vore nokon suksess. Eg skal visst blogge om den først ifm turneen, så det kan bli interessant:-) Ha ein fin søndag!

Beathesbokhylle sa...

Tusen takk for smakebiten:-) Høres ut som en fin bok.Ha en fin dag.

Lotten sa...

Tack för smakbiten!
Tycker det låter som om du hunnit med en hel del böcker. Skönt att du har läslust!

aariho sa...

Jeg skal også lese denne i bokbloggturneen. Har ikke lest de andre, noe jeg tydeligvis bør? Da får jeg det travelt framover! Tror jeg må vente til senere med dem. Ha en fin søndag!

Mary-Anne sa...

aldri hørt om før, men nå ble eg skikkelig nysjerrig :) takk for fin smakebit :)

astridterese sa...

En fin smakebit! Dette var en bok jeg ikke hadde hørt om, men jeg ser frem til å lese om den i Bokbloggturneen!