Søk i denne bloggen

søndag 25. november 2012

En smakebit på søndag - Sammen til verdens ende av Espen Simonsen & Tone Elisabeth Simonsen


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende) fra boken du leser no. Dagens smakebiter finner du her.

Dagens smakebit kommer fra boken Sammen til verdens ende av Espen Simonsen & Tone Elisabeth Simonsen. Jeg leser denne boka  fordi jeg har fått leseeksemplar av Etter verdens ende som Espen Simonsen  har skrevet med sin nye samboer Bianca Tønnessen Vestvik.Hun opplevde at mannen tok selvmord. Men no over til Sammen til verdens ende. Det er en sterk og vonde historie... Men allikevel full av positiv livslyst. Men litt overrasket er jeg. Jeg trodde denne boka skulle handle først og fremst hvordan det oppleves å ha kreft, tanker rundt livet, døden.osv. Men det er mer en dagbok fra den tida Tone Elisabeth Simonsen hadde dødelig kreft.

Dagens smakebit kommer fra side side 164.


Kilde: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=4469440&rom=MP
Cirka klokka åtte om kvelden merket jeg at pulsen i håndleddet hennes begynte å bli svakere. Jeg ba dem som ikke var på rommet, om å komme, og forklarte at jeg trodde det kom til å gå raskt nå. Vi sto og satt rundt senga til Tone alle sammen, og ingen sa noen ting, før Tommy plutselig fikk en tekstmelding fra kjæresten Siri: Nevøen min,Sivert, lå i senga si hjemme og sang <<Halleluja>>. .Vi satt rundt sykesenga til min 28 år gamle kone og ventet på at hun skulle dø. 

12 kommentarer:

Anette sa...

Hjerteskjærende smakebit! Har veldig lyst til å lese denne boka, men har ikke samlet mot nok enda. Klem fra Anette :)

Monika sa...

Åh, det var en sorglig smakebit. Låter som tung läsning.

Beathesbokhylle sa...

Denne kunne jeg tenkt meg å lest, jeg har den boken som Espen skrev sammen med Bianca, men har ikke lest den enda...kunne tenkt meg å lest denne først. En hjerteskjærende smakebit fra en sikkert sterk bok. Ha en fin søndag!

astridterese sa...

En utrolig sterk smakebit! Det høres ut som en bok som kan være tøff å lese. Jeg er ikke flink til å lese denne typen bøker, de river hull i hjertet mitt!
Ønsker deg en riktig fin søndag!

Anita Ness sa...

Høres ut som en sterk bok..

aariho sa...

En sterk og trist historie. En bok jeg vil få problemer med å lese. Men takk for smakebiten. Ha en nydelig søndagkveld!

Siljeblomst sa...

Dette var en vond og trist smakebit...

Lotten sa...

Skakande smakbit. Just det där temat klarar jag bara inte av. Tyvärr. Började på boken om Regine men blev tvungen att avbryta läsningen.

Amanda sa...

For en trist smakebit! Dette høres ut som en veldig sterk bok!

Elin sa...

Trist smakebit. Jeg har ikke lest denne boka, men hørt mye om den.

Melusine sa...

Trist smakebit, skjønner godt at detter er en sterk historie å lese!

Stjernekast sa...

For en type: har skrevet to bøker fra virkeligheten med to forskjellige damer, hi hi. Nei da...