Søk i denne bloggen

lørdag 24. november 2012

Robinson Wells: Variantene

Kilde: http://bokelskere.no/bok/variantene/325449/

Tittel: Ikke stol på noen
Forfatter: Robison Wells
Oversetter: John Grande
Serie: Variantene
Nummer i serien: 1
Sideantall: 331
Utgivelseår: 2012
Forlag: Cappelen Damn
Isbn: 978-82-02-37206-4

Denne boka har jeg lest i forbindelse med Cappelen Damn sin Bokbloggturne. I går blogget Så rart om boken og i morra er det Silje`s skriblerier sin tur. Men i dag er det min tur å si noe om boken. 

Vaskeseddelen:
Ben Fisher trodde et stipend til Maxfield Academy var fluktruten ut av et håpløst liv.

Han tok feil.

Nå er han fanget på en skole som er omgitt av piggtråd. Filmkameraer fanger opp hver minste bevegelse. Det finnes ingen voksne her. Elevene har delt seg inn i ulike grupper som kjemper imot hverandre og som slåss for å overleve.

Bryter en reglene, straffes en med døden.

Da Ben snubler over skolens dypt bevarte hemmelighet, skjønner han at det å følge reglene kan være en skjebne verre enn døden. Skal han overleve, må han rømme. Men er det i hele tatt mulig?

Mine meninger: 


Boka var altfor actionpreget for min del. Det kan godt være action i en bok hvis actionen har mål og en mening. I store deler av boka var det action som ble litt meningsløs for meg. Da tenker jeg spesielt på Paintballkampene og lignende. Det var skikkelig gjesp. Denne boka hadde for meg veldig mye fokus på handling enn på karakterer. Det ført til at det ble lite av tanker og følelser som jeg veldig gjerne vil ha noe av når jeg leser en bok. Boka hadde mange spennende teorier og cliffhangere som gjorde at jeg kom meg gjennom boka. Men ble egentlig mer og mer skuffa. Eg vil ha svar på det meste, om ikke annet. Noe som ikke skjedde. No vet jeg at dette er første bok i en triologi og at svarene vil komme etter hvert. Men allikevel var det ikke bra nok. Men slutten var mye bedre enn resten av boka og inneholdt mye av det jeg savna. Jeg tror faktisk jeg vil lese neste bok i serien selv om jeg hadde en så som så leseropplevelse med denne boka. 


Ingen kommentarer: