Søk i denne bloggen

søndag 16. desember 2012

En smakebit på en søndag - Etter verdens ende av Espen Simonsen & Bianca Tønnesen Vestvik


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende) fra boken du leser no. Deretter linker du innlegget ditt hos henne og man kan se på hverandre`s smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.

Jeg har juleferie og skal reise på Juleferie allerede i morra. Så eg gleeeeeder meg til deilige og avslappende juledager ( selv om de ikke er kommet helt enda)<3. Da skal jeg også prøve å få skrive bokomtalen av Søstre i gode og onde dager som egentlig skulle ha kommet på fredag. Bok må man ha med seg når man er ute og reiser. Jeg bruker å si  å reise uten en bok er som å reise uten bankkort eller mobil. Så dagens smakebit kommer fra boka jeg skal ha med på flyturen. Det er Etter verdens ende av Espen Simonsen & Bianca Tønnessen Vestvik. Bianca opplevde at mannen hennes tok selvmord uten forvarsel, mens Espen`s kone døde av kreft. De ga ut boken Sammen til verdens ende ( Altså Espen og hans avdøde kone). I 2009 fant Espen og Bianca hverandre. Jeg har ikke begynt på bok enda. Men regner med at det blir en sterk og vond bok, men med håp og optimisme....

Smakbiten kommer fra side 10.
Kilde: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=7190269&rom=MP

Men, plutselig , idet jeg snudde meg, rykket jeg til. Sånn man gjør når man blir vettskremt. Og det ble jeg virkelig. For foran meg, skrått til høyre, hang mannen jeg elsket høyere enn meg selv i et tau. Jeg stivnet , mens tankene fosset, skummet og frådet i hodet mitt. Herregud, tenkte jeg, mannen min har hengt seg

8 kommentarer:

Tine sa...

For en dramatisk smakebit! Høres ut som en bok jeg kan like å lese :)
Ta gjerne en titt på denne: http://tinesundal.blogspot.no/2012/12/den-andre-siden-av-gleden-av-sere.html
Utrolig bra med masse mellommenneskelige drakamper.

aariho sa...

Dette var en grusom smakebit. Vet ikke om jeg vil lese boka, tiden får vise. Men uansett - ha en fin søndag og les videre!

Beathesbokhylle sa...

Denne boken må jeg få lest,så kanskje på nyåret en gang? Blir nok sterk kost.. Takk for smakebiten:-)

astridterese sa...

En grusom smakebit! Jeg kan ikke begynne å forestille meg en så forferdelig opplevelse!
Jeg må nok lese denne jeg og.
Ønsker deg en fin søndag!

Melusine sa...

Ja, denne boken er nok sterk lesing!

Gråbekka`s Blogger sa...

Dette hørtes ut som både en fin bok og en tøff bok å lese. Så flott å lese om hvordan noen kommer over noe vondt og finner glede i livet igjen. Ser på de som sterke sterke mennesker!:)Må jo lese denne en gang jeg også, så boken er notert ned:)Ha en fin søndag!:)

Stjernekast sa...

Det må være så utrolig ubehagelig og trist å oppleve noe slikt. Håper boka er bra og at du får en fin juleferie utenfor permen i mellom leseøktene også. :-)

Monika sa...

Det var en riktigt dramatisk smakebit.