Søk i denne bloggen

søndag 9. desember 2012

En smakebit på en søndag - Om håpet glipper, er alt tapt av Amal Aden


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende)  fra boken du leser nå. Deretter linker du innlegget ditt hos Mari - flukten fra virkeligheten og så kan man se på hverandres smakebiter. Se dagens smakbiter her

Dagens smakebit kommer fra boken Om håpet glipper, er alt tapt av Amal Aden. Den handler om homofile flyktninger. Det er ei fryktelig, fryktelig sterk, vond og provoserende bok..... Den inneholder flere du tror ikke det før du hører det historier.....Tiden er virkelig inne for (forlengst) å kjempe mer for homofile flyktninger og homofile i andre land!!!!. Selv om jeg er heterofile vekker denne boka et veldig engasjement for homofile utlendinger....

En liten du tror det ikke før du leser det smakebit fra side 72...

Kilde: http://bokelskere.no/bok/om-haapet-glipper-er-alt-tapt-homofile-flyktninger/360147/

Jeg har tildigere hatt sex med disse mennene, jeg måtte ta livet av dem, jeg torde ikke la dem leve. Jeg har spart deg fordi vi er i familie, jeg har ansvaret for to kvinner og jeg har barn, jeg kan ikke lenger la mine følelser for menn kom mellom. Det beste du kan gjøre, er å reise vekk. Bestefar er stolt og glad over drapene. Han setter pris på at det ene barnebarnet har tatt ansvar - han er fast bestemt på at slike drap skal belønnes, ikke straffes. 

10 kommentarer:

Sara Pepparkaka sa...

Oj så hemskt det låter. Säkert en viktig bok. Tack för smakbiten!

Monika sa...

En fruktansvärd historia, låter det som. Tack för smakebiten!

Tine sa...

Spennende. Et tema ikke mange skriver om. Kan anbefale Gintaras, en flott debutbok.http://tinesundal.blogspot.no/2012/01/spennende-debut-bok-av-thomas-nicolai-g.html

Beathesbokhylle sa...

En sterk smakebit der.Denne boken har jeg ikke hørt om før og noterer meg den. Tusen takk for smakebiten og ha en fin søndag videre.

Melusine sa...

Høres absolutt ut som en provoserende, og engasjerende, bok!

aariho sa...

Dette er virkelig noe vi bør lese om. Det er en skremmende verden vi lever i, menneskeverdet betyr ikke mye i mange sammenhenger. Og de homofiles rettigheter glimrer med sitt fravær i store deler av verden. Trist.

Gråbekka`s Blogger sa...

Å de var en sterk og fæl smakebit!:) Høres ut som en litt tøff bok å lese, med ett interessant tema:)Den måtte jeg jo bare notere ned:) Ha en fin søndag!:)

astridterese sa...

Det var en sterk smakebit! Og noe som høres ut som både en sterk og en tøff bok!
Ønsker deg en fin søndag!

Kake sa...

Dette høres helt forferdelig ut og veldig gripende på samme tid. Takk for smakebiten, skal notere ned boka. Får håpe jeg klarer å lese den. Ha en god søndag!

dez sa...

Amal Aden er en forfatter jeg gjerne kunne tenke meg å lese en bok av - smakebiten din viser hvor sterkt hun skriver. Har respekt for denne damen og hva hun har opplevd i livet sitt - ikke minst hvordan hun står fram og finner styrke.

Takk for fin smakebit.