Søk i denne bloggen

søndag 23. desember 2012

Lesevaner


Jeg fant liste hos Siljeblomst. Ho listeguri måtte jo svare på de:). Jeg har 3 andre lister liggende på utkast enda. Egentlig veldig rart siden jeg elsker slike lister:D

  1. Har du et fast lesested?  Det har jeg ikke og jeg leser over alt. Men leser selvfølgelig mest hjemme
  2. Bokmerke eller tilfeldig papirlapp? Jeg bruker bokmerke hvis jeg har mulighet til det. Men noen ganger har jeg ikke det i nærheten (f.eks. i barndomshjemmet) og noen ganger leser jeg så mange bøker at jeg ikke har flere bokmerker igjen.
  3. Må du lese ferdig kapittelet før du legger fra deg boka? Jeg foretrekker å lese ferdig kapittel. Men noen ganger kan jeg ikke gjøre det. f.eks. lesing på bussen. Så ingen krise om jeg ikke leser ferdig kapittelet. 
  4. Spiser eller drikker du noe mens du leser? Noen  ganger så. 
  5. Går det greit å høre på musikk eller se på TV mens du leser? Så lenge det ikke er et interessant program eller fantatisk  vakker musikk. 
  6. Leser du flere bøker samtidig, eller holder det med en om gangen? Jeg foretrekker å lese bare en bok om gangen. Men plutselig har jeg flere halvlest bøker og det fungerer ikke så bra. 
  7. Leser du helst hjemme hos deg selv eller over alt? Jeg leser mest hjemme, men kan lese over alt. 
  8. Høytlesing eller stillelesing? Jeg leser storsett for meg selv så da blir det stillelesning. Men jeg har ingenting imot høytlesning. 
  9. Hopper du over sider eller snikleser forover i boka? Jeg har en tendens å lese slutten på bøker når jeg begynner på boka.Aller helst serieromaner. Men det er faktisk veldig lenge siden jeg lest slutten på boka når jeg begynner på den. 
  10. Knekker du bokryggen eller prøver du å bevare den helt som ny? Ingen av delene. Men prøver å behandle boka på en fin måte.
  11. Skriver du i bøkene dine? Bare med studiebøker så. 

1 kommentar:

Anita Ness sa...

Artig å lese dine svar også::)