Søk i denne bloggen

tirsdag 1. januar 2013

Boken på vent - Alvestad serien av Elin Brend Johansen


Denne utfordringen er det bloggeren Beathes bokhylle som står bak. Det går ut på å skrive et blogginnlegg om en bok (eller serie, event. flere bøker av en forfatter) du har hatt på vent i bokhylla i lang stund  eller bare en 1 uke. Men som det er meninga at du skal lese og som du ser fram til å lese. For å melde deg på og for å se hvilke bøker andre har på vent se her.

Når jeg skrev et blogginnlegg om bokåret 2012 så ble jeg påminna på Alvestad serien av Elin Brend Johansen ( Bokelskerinnen). Så derfor er bøkene jeg har på vent i dag er Alvestad serien. I sist påske lest jeg den første boka i serien med STOR glede<3. Det var ting jeg var såååå nysgjerrig på... Så hvorfor jeg ikke har lest mer av serien er et mysterium.... Når jeg tenker på det jeg er mest nysgjerrig på så vil jeg hive meg over bok nr. 2 med en gang... Så en av mine lesemål dette året er å lese mer av denne serien som jeg tror er fantastisk:)))


Kilde: http://bokelskere.no/Askeladden1983/boksamling/1811067/

9 kommentarer:

Tone sa...

Bra lesemål! Jeg har lest noen av bøkene i serien (husker ikke hvor langt jeg kom før jeg måtte ta pause pga. lite tid), og har selv planer om å fortsette med den nå i 2013. Det jeg har lest så langt av den har jeg likt godt.

astridterese sa...

Jeg har også en serie liggende (Fossefall) som jeg bare ikke har fått tid til :-) Men kanskje til sommeren, hvis det blir fint vær og tid til å være mye ute på terrassen :-)

Anita Ness sa...

Hadde vært gøy å lese denne, siden Elin har skrevet den..:)

Beathesbokhylle sa...

Denne kunne jeg godt tenkt meg å lest, siden Elin har skrevet den. Har en serie av Ellinor Rafaelsen som jeg ikke har lest ferdig enda, så det må bli etter det så fall.

Tine sa...

Min eneste erfaring med sånne serier, er Nattmannens datter som jeg leser nå. Handlingen er fra Bergen på 1700 tallet og en blir skikkelig revet med. Hadde aldri trodd jeg skulle like det så godt. Gleder meg til hver gang det kommer en ny bok i postkassen.

Lenes blogg sa...

Har ikke lest så mange serier. Gikk litt lei etter å ha lest 3 serier av Margit Sandemo for endel år siden. Kanskje jeg går glipp av noe.....

Pia sa...

Kos deg med serien :) Jeg liker godt serier, men denne har ikke fristet meg. Kanskje jeg tar feil? Venter i spenning på omtaler :)
Godt nyttår!
Pia

Bokelskerinnen sa...

Så koselig innlegg, Rita :) Dette var en hyggelig start på året!

Jeg har flere gratiseksemplarer av de første bøkene i serien her hjemme, så dersom noen flere har lyst til å lese den er det bare å sende meg en epost så skal jeg sørge for at de kommer av gårde i posten :) Og det er selvsagt ingen forpliktelse om at man må blogge om bøkene etter at de er lest.

astridterese sa...

Det høres ut som et flott lesemål! Jeg holder på med Skjebnesøstre av Natalie Normann og har hele Fossefall serien liggende i boden, så jeg tror jeg har litt å lese på en stund til :-)