Søk i denne bloggen

tirsdag 29. januar 2013

Boken på vent - Kristin Lavransdatter av Sigrid Undset


Denne utfordringen er det bloggeren Beathes Bokhylle som står bak. Det går ut på å skrive et blogginnlegg om en bok ( eller serie eller event. flere bøker av en forfatter) du har på vent i bokhylla. Den kan ha støvet ned i flere år eller kan ha kommet inn i bokhylla sist uke. Men det er allikevel meninga at du skal lese den. For å melde deg på denne utfordringen og ikke minst se hvilke bøker andre har på vent så trykk her.

I dag blir det også en klassiker. Så boken jeg har på vent i dag er Kristin Lavransdatter av Sigrid Undset. Jeg synes Kristin Lavransdatter høres spennende ut samtidig som jeg har et lite mål om å lese flere klassikere. Så da var det ikke vanskelig å kjøpe den på Mammutsalg for to år siden. dvs. jeg ventet til det ble halv pris av mammutpris. Så en vakker dag skal jeg begynne å lese disse bøkene:). Jeg har forresten en samle utgave i bokhylla.



Kilde: http://bokelskere.no/Askeladden1983/boksamling/1294771/

9 kommentarer:

Tine sa...

Jeg har begynt en gang, men det stoppet opp. Kanskje på tide å gi Undset en sjanse igjen?

Mary-Anne sa...

herlig ! eg har også som mål å få lest flere klassikere :)
er ikke denne undset boken gigantisk ?

Beathesbokhylle sa...

Denne har jeg lenge hatt lyst til å lese, hmmm.... kanskje på tide å skaffe seg den?

beroene sa...

Du får ei stor leseoppleving med Kristin Lavransdatter (Kransen, Husfrue og Korset). Eg las bøkene fyrste gong då eg var på din alder, og gløymer dei aldri. Anbefalar òg bøkene hennar om Olav Audunssøn i Hestviken.

astridterese sa...

Dette er litt av en bok! :-) Jeg likte den veldig godt og håper du gjør det samme! Ha en fin dag!

bokbloggeir.com sa...

Åh ... Du verden! Det må jeg si er litt av en utfordring du har gitt deg selv. Fantastisk verk, meeeeen en anelse tunglest? Har du sett filmen?

aariho sa...

Da er det på tide å plukke fram en gammel klassiker igjen. Må sjekke bokhylla i dag. Fin påminning!

Anita Ness sa...

Ja, denne har jeg også liggende på vent. Mulig jeg har lest den for veldig lenge siden, men er usikker..kanskje det var film, teater eller lignende..

Gråbekka`s Blogger sa...

Å denne begynte jeg jo å lese en gang, men var nok ikke helt min bok på den tiden jeg leste den, husker ikke om jeg fullførte den:) Må nok prøve igjen å lese den en gang, kanskje nå den vil falle i bedre smak. Husker den var skikkelig tunglest, men jeg var ganske ung når jeg prøvde meg på den:) Ha en fin kveld!