Søk i denne bloggen

søndag 6. januar 2013

En smakebit på en søndag - De gode gjerninger av Joralf Gjerstad


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende) om boken du leser no. Deretter legger du igjen link til ditt blogginnlegg hos Mari - flukten fra virkelighet. Dagens smakebiter finner du her.

Min smakebit kommer fra en bok jeg lånt i går. Det er De gode gjerninger av Joralf Gjerstad. Det er opp til hver enkelt om de vil tro på hans evner eller ikke. Jeg har stor tro på hans evner. Dessuten har han mye fint og klokt å komme med. En del av det som står i boka gir rom til refleksjoner. Jeg blir nok til å "terrorisere" bokelskere med sitater fra denne boka for det er så masse som setter spor...

I dag skal jeg dele en enkelt setning, men som sier så ufattelig mye mer. Det er hentet fra side 30.


Kilde: http://bokelskere.no/bok/de-gode-gjerninger-snaasamannen-forteller/350079/
Et menneske har ingen pris, kjærlighet ingen grenser. 

14 kommentarer:

Monika sa...

Skönt att höra att inte alla tycker att alla har ett pris :)

Tine sa...

Jeg er gift med en mann fra Snåsa så her i huset har vi lest litt av bøkene til Joralf. Det er mange skeptikere som har fått hjelp av ham, så jeg tror der er noe...

Pia sa...

Et flott sitat, virkelig!!! Ei bok jg godt kant enke meg å lese :)

Ha en glad dag!
Pia

Ann Kristin sa...

Det var et flott sitat. Takk for smakebiten. :)

Beathesbokhylle sa...

Denne er jeg spent på og ser frem til mange sitater fra den. Tusen takk for smakebiten og en fin søndag til deg!

aariho sa...

Har ikke planlagt å lese denne, men blir litt nysgjerrig likevel. Leste akkurat Marianne Fredrikssons bok Hver sin verden, der temaet blant annet er dette å ha synske evner.

Gråbekka`s Blogger sa...

Har ikke lest noen av hans bøker, men er meget nysgjerrig på de:) Jeg har også stor tro på at noen mennesker har ulike evner, og Joralf tror jeg også er i besittelse av noen evner. Høres ut som en klok man men kloke ord. Boken skal leses!:) Takk for smakebiten!

astridterese sa...

En fin setning! Jeg kunne godt tenke meg å lese om denne meget spennende mannen. Spesielt den ene biografien er mye utlånt på jobb.
Ha en fin søndag!

Lotten sa...

Så sant! Tack för smakbiten.

Melusine sa...

Nydelig sitat! Jeg er litt nysgjerrig på denne mannen og hans evner, så det gjør ingenting at du pøser på med sitater fra boken.
Ha en fin søndag videre :)

Berit sa...

Jeg leste biografien om Snåsamannen, og alle må vel innrømme- uansett hva man mener om healing etc- at et utrolig liv, DET har han hatt! Takk for smakebiten, ikke usannsynlig at denne blir lest en vakker dag!

Mari sa...

For et flott sitat :) Snåsamannen virker som et utrolig flott menneske!

SigridfraEnget sa...

Takk for smakebiten! Må nok lese denne boka om Snåsamannen også...

beroene sa...

Sitatet var fint, men elles fristar ikkje boka ein innbarka skeptikar som meg. Både tru og overtru er for meg... ja, nettopp: utruleg.