Søk i denne bloggen

søndag 27. januar 2013

En smakebit på en søndag - Fifty Shades of grey, Fanget


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se på hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.

Jeg er person som kan bruke flere uker på å lese en bok, like mye kan jeg lese flere romaner på en uke. Denne uka har jeg lest tre romaner og begynt på den fjerde romanen. Jeg skal gi smakebit fra elsk - hat boka og den store bok snakkisen den første Fifty shades boken Fanget. Jeg begynner å nærme meg ( tror jeg) alle sex scene. Boka inneholder flere provoserende endimensjonale karakterer. Noen ganger blir jeg sååå provosert at jeg vil kaste boka i veggen...Mr. Grey ligger på topp tre lista over bok karakterer jeg misliker mest... Det må nevnes det er ikke det endimensjonale jeg blir så provosert over. Men eier/makt syken og overfladiskheten til karakterene... Jeg elsker svulstig språk og kliss, men i denne boka blir det altfor mye. Det blir litt for mye å nevne underbevissheten omtrent annenhver side.

Dagens smakebit kommer fra side 82

Kilde: http://bokelskere.no/Askeladden1983/boksamling/2006742/
Men det er et eller annet ved deg, og jeg klarer ikke å holde meg unna. Men det har du vel skjønt allerede . Jeg mister appetitten. Han klarer ikke å holde seg unna!. Så ikke gjør det, da , hvisker jeg. Du vet ikke hva du sier. 

16 kommentarer:

Berit sa...

He-he; morsomt innlegg! Disse bøkene har jeg satt i samme bås som "Min kamp"-bøkene, og de kommer nok aldri til å bli lest av meg ;o)

Mari sa...

Den smakebiten var veldig Twilight-aktig må jeg si. Jeg har puttet bøkene i akkurat samme kategori som Berit :)

Tusen takk for smakebiten og en riktig fin søndag ønskes deg.

Monika sa...

Nej, de här böckerna kan jag nog säga att jag aldrig kommer att läsa :)

Tine sa...

Disse var fjorårets "Vil ikke lese" hos meg, tror jeg står for det ennå.

Gråbekka`s Blogger sa...

Hehe, herlig innlegg!:) Har enda ikke bestemt meg om jeg orker å bruke tiden min på disse bøkene når det finnes så mye annet bra der ute. Men tenkte jo det samme når Min kamp bøkene kom ut, og nå har jeg to av de stående i bokhylla til å fordøyes:)Takk for smakebiten! Ha en fin søndag!

Anette sa...

Ja, tenk at man kan få så mange motstridende følelser bare ved å lese en bok! Har lest nummer en og syns den var helt ok, og de to neste kommer jeg nok også til å lese...etterhvert :)

Beathesbokhylle sa...

Tusen takk for smakebiten:-) Jeg leser den andre serien i denne kategorien og jeg tror det holder lenge for meg. Ha en fin søndag videre:-)

bokbloggeir.com sa...

Hei!
Kult av deg å plukke en bok alle elsker å hate, men som alle tydeligvis også smugleser. Jeg har ikke gjort det, men min kone har, og hun gav seg omtrent dit som du er kommet nå. Det ble for platt.

Sara Pepparkaka sa...

Jag vet inte om jag kommer att läsa de här böckerna. Kanske någon gång. Ha en fin söndag!

Marika sa...

Den här tyckte jag ändå var ganska underhållande. Bok 2 däremot - zzzzzzzz.

Tone sa...

Hehe. Selv om du kommer til det som er "juicy", så er det ikke sikkert det blir noe høydepunkt det heller, nei. Jeg gjetter på at din indre gudinne kommer til å danse samba når boka er ferdiglest. ;) Jaja, noen ganger er det godt at man blir så engasjert at man har lyst til å kyle boka i veggen, det er vel bedre enn at man sitter der og føler absolutt ingenting mens man leser.
Ha en fortsatt fin søndag. :)

ithil sa...

Og jeg føler meg bare mer sikker på at jeg skal holde meg langt unna disse bøkene! ;)

Boktjuven Ingerun sa...

Haha!

Lotten sa...

De där böckerna har jag inte tänkt läsa;-) Men man undrar ju ändå vad allt snacket är om;-)

Julie sa...

Kommer nok ikke til å lese disse med det første, for å si det sånn... ;)

denvarbra sa...

Tack för smakbiten! Har inte bestämt mig för om jag skall läsa dess böckerna än, kanske blir det till sommaren. Blir lite anti på grund av hypen kring vissa böcker :/