Søk i denne bloggen

søndag 10. februar 2013

Dagens smakebit - Midtsommerhav av Jan De Leeuw


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se på hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.

HURRA for Aksel Lund Svindal, Emil Hegle Svendsen og Tora Beger i dag!!!!. De har tatt to Vm gull og et Vm sølv:)))). Jeg har ikke fått se noe av det i dag siden jeg har vært ned for telling med Influensa. Har ikke termometer så har ikke målte feber i dag. Men tror jeg har hatt det siden jeg nesten ikke har orket noe annet enn å ligge i senga store deler av dagen. Men no føler jeg meg en smule bedre og har litt ork å skrive en Smakebit på søndag.

I dag går jeg for Juks. Jeg skal gi en smakebit fra en bok jeg leste nylig. Men den er så fantastisk at jeg vil gi en smakebit fra boka<3. Boken er en ukjent bok fra et ukjent forlag (for meg). Dagens smakebit kommer fra Midtsommernattshav av Jan De Leeiw. Det handler om ei jente som rømmer hjemme fra og skal rømme til noe ( kan ikke røpe hva). I store deler av boka er det veldig diffust hvorfor hun rømmer og hva hun rømmer til. Det gjør at man er kjempenysgjerrig!!!. Hun møter mange spennende personer på sin vei.... Har du noen gang møtt personer som sier de riktige tingene eller at man møter personer til riktig tid? Boka er spekket av flere slike personer:))). Bok kom forresten ut på Leo Forlag i 2008.

Dagens smakebit kommer fra side 22.


Kilde: http://bokelskere.no/Askeladden1983/boksamling/2116440/
Du kan ikke la hele livet ditt bli ødelagt på grunn av en erfaring, uansett hvor ille den er.

11 kommentarer:

Mari sa...

Leo forlag var et helt nytt forlag for meg også :) Det var virkelig en fin smakebit, forutsatt at man har fått bearbeidet den vonde erfaringen ellers så kan det kanskje være vanskelig å gå videre.

Riktig god bedring, jeg håper du føler deg langt bedre i morgen!

Beathesbokhylle sa...

En nytt forlag for meg også dette! Fin smakebit Rita:-) Masse god bedring til deg!

Monika sa...

En bra mening att ta till sig. Tack för smakebiten!

aariho sa...

Nå ble jeg nysgjerrig også! Bra tips. Ha en fin dag, med flere medaljer i VM!

Gråbekka`s Blogger sa...

Flott smakebit!:) Hadde heller ikke hørt om forlaget tidligere. Høres ut som en interessant bok, lurer fælt nå på hvor hun har tenkt å rømme:) Ha en riktig god bedring og en fin søndag:)

Melusine sa...

Nytt for meg også, og boken virker bra så jeg har satt den på leselisten :)

Lotten sa...

Okänd bok för mig tidigare. Tack för lästipset!

kajsasbokblogg sa...

Har aldrig hört talas om författaren och boken. Tack för smakbiten!

Sara Pepparkaka sa...

Det var ju en filosofisk smakbit. Trevlig söndag!

dez sa...

Har heller ikke hørt om hverken forlaget - eller boken tidligere.

Kort men fin smakebit. Likte det du skrev om handlingen og ble nysgjerrig på boken.

God bedring og fin ny uke til deg!

Pia sa...

Tankevekkende smakebit :) Nydelig!
Ønsker deg en glad dag!
Pia