Søk i denne bloggen

lørdag 23. mars 2013

Bokbingo


Selvfølgelig får man lyst å være med på bok bingo siden man elsker elsker lister og utfordringer. Bokvrimmel har laget en norske variant og den henger jeg meg på. Beathes bokhylle er også med på den norske varianten. Ellers må jeg beklage tullet med skriften og farger. Jeg vet ikke hvordan jeg skal fikse det. 
En bok du valgte på grunn av omslaget


En bok du så noen sitte og lese
Jeg har sett flere som har lest bøker. Men desverre har ikke de gjort et så sterkt inntrykk at jeg husker hvilken bøker de lest.

En bok som vil hjelpe deg i karrieren din
Jeg står mellom to beiter. Hva skal jeg velge? 

En bok du så på TV




Disse bøkene kom straks på leselista mi etter å ha hørt om dem på God Morgen Norge. Men har ikke lest noen av dem. 

En bok som har et bilde av et dyr på omslaget




En bok du har lånt på biblioteket


Jan De Leeuw er nok ukjent for de fleste. Men jeg er begynt å elske bøkene hans<3. Denne er kommet et stykke i. Han er forfatteren av boka Midtsommernattshav

En bok som tar deg utenfor komfortsonen din



Jeg må påpeke at det er sjangeren Noveller som tar meg utenfor komfortsonen min. Boka i seg selv høres spennende ut så den gleder jeg meg til å lese:). Notabene har 19 kr salg for tida og den er en av flere bøker jeg har kjøpt der. 

En prisvinnende bok


Denne boka vant bokhandlerprisen i 2012. Dette er en av de bedre bøkene jeg har lest i år:)

En bok din lokale bokhandler har anbefalt deg


Denne krimboka prøvd en bokhandler å overtale meg til å kjøpe i uka som var. Jeg skal heller prøve å lese den først før jeg kjøper den. 

En ungdomsbok


En del av Katarina Von Bredow sine bøker vil jeg si åååååååååå til <3. Denne boka er en av dem<3

En bok som har stått i din bokhylle i mer enn fem år




En bok noen har anbefalt deg å lese


Denne boka skulle vissst være helt vidunderlig. Men i mine øyne var den bare helt grei og litt oppskrytt.

En bok som har en fabelaktig åpningslinje

Det første jeg tenkte på var Av måneskinn gror det ingenting av Torborg Nedreaas. Har ikke lest boka. Men har kjøpt boka og leste litt i den på bussen. Jeg SLEIT med å ikke stønnet HØYT for begynnelsen var bare wow,wow,wow etter min mening<3. Det blei visst litt mer en setning. På en god 2 plass ligger Tegn til Kjærlighet av Jan Kjærstad. Har ikke lest boka selv om jeg har lest den første og den halv andre siden 1000 ganger<3. Men snart skal jeg lese den også....


Jeg går og leter etter et menneske. I tretten dager har jeg lett etter dette mennesket nå. Jeg har krysset byen i alle retninger. Innom alle hotellvestibyler har jeg vært, og sittet speidet. Jeg har kjørt trikken aldeles på må – få og liksom ventet så selvfølgelig å se denne blå ulsteren skille seg ut fra de andre passasjerene – overalt hvor det ferdes mennesker har jeg gått og gransket ansikter, for om just dette ansiktet skulle dukke opp i min vei engang til. Men ingen. Kan hende vil jeg vel ikke noe annet enn å se disse trekkene et øyeblikk og kjenne dem igjen. Vi kjenner ikke hinannens navn. Jeg vil bare se inn i dem et øyeblikk, synke inn i menneskesjelen et lite sekund og ta den med meg. 

En bok skrevet av en kjendis


En bok som inneholder mer enn 400 sider
Årets beste bok så langt<3

En poesibok



En STERK Lyrikksamlig som handler om det å være mann født i en kvinnekropp. Forfatteren selv er transseksuell. 

En bok du hørte om på radioen
Jeg kommer desverre ikke på noen selv om jeg sikkert har hørt noen gode bokanbefalinger på radio. 

En billedbok




Jeg hadde noen billedbøker som jeg elsket av hele mitt hjerte som barn<3. Men siden jeg ikke husker navnet på dem så måtte det bli denne sterke og vonde billedboka. 

En bok du har blitt anbefalt å lese av en barista/i en kaffebar
Har aldri blitt anbefalt en bok av en barista. 

En bok en kjendis anbefaler



Denne sleit jeg med. Så kom jeg på at Artisten Marion Ravn har anbefalt denne boka på twitter. 

En bok skrevet at en kanadisk forfatter


Denne måtte jeg "stjele" fra Beathes bokhylle siden jeg ikke kommer på noen selv. 

En bok du leste/skulle ha lest på videregående

Ut i fra årstallet den kom ut så må jeg ha lest denne på Vidergående. Elsket og elsker forsatt Katja bøkene<3 Katja bøkene er kanskje Norges svar på Frøken detektiv eller Nancy Drew uten at jeg har lest noen av bøkene. 
En bok du ville ha lest som tenåring




En bok “alle” utenom deg har lest
Her var det mange å velge i. Men siden jeg føler hele bokbloggverden har lest denne boka så måtte jeg gå for denne... 

2 kommentarer:

Bokvrimmels Frøken B sa...

Her var det mange bøker jeg ikke har vært borti før, og det er spennende! Men det var et hyggelig gjensyn her også, med en sår liten bokperle jeg husker fra jeg var liten: "Farvel, Rune". Rart å se den igjen. Takk for at du var med på bokbingoen! Ha en flott helg, og god påske! :)

Beathesbokhylle sa...

Her var det en del ukjente bøker for meg så tusen takk for tips. Felicia forsvann kunne jeg godt tenkt meg å lest også. Ønsker deg en fortsatt fin helg og en riktig god påske!