Søk i denne bloggen

tirsdag 26. mars 2013

Boken på vent - Fantomsmerter av Bjarte Breiteig


Denne utfordringen er det bloggeren Beathes Bokhylle som står bak. Det går ut på å skrive et blogginnlegg om en bok ( eller serie eller event. flere bøker av en forfatter) du har på vent i bokhylla. Den kan ha støvet ned i flere år eller kan ha kommet inn i bokhylla sist uke. Men det er allikevel meninga at du skal lese den. For å melde deg på  utfordringen og for å se hvilke bøker andre har på vent så trykk her.

I 2011 var det en  bokblogg utfordring som var 52 noveller på 52 uker. Jeg deltok ikke på den selv. Men Leselena skrev om en novelle jeg aldri har glømt og forfatternavnet Bjarte Breiteig blei båret inn i hjertet mitt<3. Jeg har ikke fått tak i novellesamlingen Surrogater. Men boka Fantomsmerter ble kjøpt inn for noen år siden og siden har den samlet støv i bokhylla. Men en vakker dag skal jeg lese novellesamlingen:). Det skal også sies at jeg har lest lite novellesamlinger i mitt liv.dvs. to novellesamlinger og noen noveller på skolen. Så jeg har lyst å lese litt mer novellesamlinger og da har jeg enda en god grunn til å lese boka:).

Kilde: http://bokelskere.no/bok/fantomsmerter-noveller/153750/

3 kommentarer:

Beathesbokhylle sa...

Denne boken ble jeg nysgjerrig på,har ikke hørt om den før. Spent å høre hva du synes om den. Ønsker deg en riktig god påske!

Pia sa...

Hmm, no blei eg nysgjerring! Les boka fort, hehe, og skriv omtale, for dette vil eg gjerne høyre meir om :)

God påske!
Pia

Tine sa...

Takk for fint tips. Jeg planlegger også å lese en novelle(samling) i vår, og siden jeg egentlig ikke liker det korte formatet, bruker jeg litt tid på å bestemme meg. Vil jo ikke forsterke fordommene mine vet du. - God påske!