Søk i denne bloggen

søndag 3. mars 2013

En Smakebit på en søndag - En sang fra fortiden av Katherine Webb


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se på hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her

Dagens smakebit kommer fra En sang fra fortiden av Katherine Webb. Jeg har et ambivalent forhold til Katherine Webb, men klarer ikke å slutte lese hennes bøker. Det har lønnet seg med andre forfattere man har et amivalent forhold å ikke slutte lese bøkene deres. Så da håper jeg det skjer med bøkene til Katherine Webb:). Foreløpig liker jeg det jeg leser, men synes den inneholder litt av det jeg mislikte med den siste boka. Det rare er jo at det som ikke fungert i en bok kan fungere i neste bok. Det tror jeg gjelder for Katherine Webb sin nye bok.

Dagens smakebit kommer fra side 34
Kilde: Kopiert fra  bokelskere
Han kikket på katalogen igjen og skummet nedover siden for å se hvem det var som hadde eid tegningen. Fra en privat samling i Dorset. Den anonyme selgeren, igjen. Til  nå hadde det dukket opp tre bilder av Dennis fra denne mystiske samlingen, og to av Mizy. Alle i løpet av de siste seks årene. Alle bildene var tilsynelatende forarbeider til oljemalerier ingen hadde sett. Og Zach kom bare på ett sted i Dorset hvor han burde starte jakten på bildenes kilde. Han reiste seg og gikk ovenpå for å pakke. 

13 kommentarer:

Anja sa...

Jeg får meg ikke til å lese Katherine Webb av en eller annen grunn, kall det gjerne magefølelse. Jeg er akkurat lik med Lucinda Riley, Kate Morton og flere kvinnelige forfattere i samme "sjanger". Jeg vet jo at jeg burde prøve en bok for å se om jeg tar feil! En gang i allefall...

Monika sa...

Det låter spännande, jag blir ju lite nyfiken på vad det är för teckningar.

Anette sa...

Flott smakebit :)

Mandelhjärta sa...

Har lest "Arven" og er nysgjerrig på denne boka. Må sjekkes nærmere. Takk for smakebiten! :)
God søndag til deg!

Beathesbokhylle sa...

Dette er også en forfatter som jeg absolutt skulle stiftet bekjentskap med etter hvert, de står i hyllen på vent. Takk for smakebiten:-)

Lotten sa...

Tack för smakbiten, den var spännande. Har inte läst något av Webb vad jag vet.

Nina sa...

Jeg har lest Arven av Frk. Webb, og jeg likte den veldig godt. Så denne boka står på ønskelista mi, sammen med hennes tredje.
Blir så nysgjerrig på hva som gjør at du har et ambivalent forhold til henne?
Takk for smakebiten :) God søndag!

aariho sa...

Har lest et par bøker av denne forfatteren, og som lett ferielitteratur er det greit. Som jeg ofte sier, innimellom kan jeg lese omtrent hva som helst, men i perioder blir jeg mer selektiv. Takk for smakebiten - så få tiden vise om jeg leser den. Og nyt finværsdagen! (I allefall her i Bodø!)

astridterese sa...

Jeg har denne boken og en til liggende av denne forfatteren. Men jeg har enda ikke lest noe hun har skrevet. Det har noe med den responsen lånerne har kommet med på jobb. Jeg har en gruppe lånere jeg hører på fordi jeg vet de ofte synes det samme som meg, og når de da ikke liker en bok skal det mye til at jeg tar den med hjem. Men vi får se :-)
Ha en fin søndag!

Tine sa...

Denne har jeg kost meg med på lydbok. Syntes den var veldig god, men fler uventede vendinger.
http://tinesundal.blogspot.no/2013/02/jeg-har-hrt-katherine-webbs-en-sang-fra.html
Ha en strålende søndag!

Lena sa...

Tack för en trevlig smakbit. Känner varken till författaren eller boken.

Melusine sa...

Katherine Webb har jeg ikke lest ennå, tror jeg må gjøre noe med det så takk for smakebiten :)

Elin sa...

Katherine Webb er en av mine favoritt forfattere, så denne skal jeg absolutt lese etterhvert:) Likte smakebiten:)