Søk i denne bloggen

søndag 31. mars 2013

En smakebit på en søndag - Så lenge det er stjerner på himmelen av Kristin Harmel


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se på hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.

I dag går jeg for litt juks. Jeg skal gi en smakebit fra en bok jeg leste ferdig i går. Det er boka Så lenge det er stjerner på himmelen av Kristin Harmel. Den passer godt til beskrivelsen Sorgen og gleden går hånd i hånd... Det er sjelden ei bok går SÅ STERKT inn på meg<3. Jeg har tenkt mye på boka etter jeg var ferdig med den og boka er nesten "hogd" inn i meg... Jeg følte at jeg ikke var meg selv etter å ha lest boka... Den har flere negative sider med seg, men det driter jeg i siden leseropplevelsen var såå sterk.

Smakebiten kommer fra side 267.
Kilde: http://bokelskere.no/bok/saa-lenge-det-er-stjerner-paa-himmelen/373224/
Og jeg tror at hver gang et menneske blir såret, legger det seg et nytt lag rundt hjertet til vedkommende- skjønner du? som et skjold eller slikt. [...] Jeg mener bare at jeg tror at jo flere lag det er rundt hjertet ditt, desto vanskeligere er det å gjenkjenne et menneske som du virkelig kunne forelske deg i, sier han langsomt. 

7 kommentarer:

Monika sa...

Vacker titel :) Tack för smakebiten!

Lena sa...

Tack för smakbiten. Låter som en fin bok!

Beathesbokhylle sa...

Denne boken kunne jeg gjerne tenkt meg å lest og den er høyt oppe på ønskelisten min, tusen takk for fin smakebit:) Ha en fortsatt fin påske!

Anja sa...

Denne boken ligger i bunken "må lese de nærmeste ukene", så nå må jeg si jeg er spent!

Tine sa...

Å ikke være seg selv etter å ha lest en bok, er et godt skussmål. Takk for tipset!

kajsasbokblogg sa...

Tack för smakbiten!

Pia sa...

Tusen takk for smakebiten! Må si meg enig med Monika at det er env akker tittel! Ble litt nysgjerrig på boken - håper du skriver omtale så jeg kan få et bedre inntrykk av den, og om den er noe for meg!
Ønsker deg en fortsatt glad siste rest av påsken!
Pia