Søk i denne bloggen

søndag 10. mars 2013

En smakebit på en søndag - Stryk meg over håret av Agnes L. Matre


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se på hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.

I går  ble jeg ferdig med En sang fra fortiden etter å ha lest nesten 350  sider i går:). Jo mer jeg leste, jo mer elsket jeg boka<3. Jeg var fra meg begeistring!!!!. Men så dalte den litt på slutten.Jeg ble skuffet over noen karakter trekk og ting ble ikke helt som jeg ville. Men boka er forsatt i mine øyne veldig bra og den vil stå på lista over årets beste bøker i 2013. Men dagens smakebit kommer fra neste bok jeg skal lese. Jeg er allerede i gang med den og har lest allerede første kapittel. Det virket veldig lovende:). Jeg har stått på ventelista siden januar og har gledet meg til å lese den siden jeg har lest veldig mange positive bokomtaler. Årsaken til at jeg vil lese boka er de positive omtalene og at det virke som "alle" har lest den utenom meg. Boka jeg snakker om er Stryk meg over håret av Agnes L. Matre.

Smakebiten kommer fra side 9.
Bildet er kopiert fra Bokelskere.

Tankene kretset hele tiden rundt maten hun hadde spist. Som en programmert datamaskin talte hun kalorier, mens skammen over å ha mistet kontrollen igjen fikk kaldsvetten til å bryte frem på pannen.

11 kommentarer:

Beathesbokhylle sa...

Dette var en fin bok til tross for temaet og du kan glede deg!

Monika sa...

Den här har dykt upp många gånger på söndagarna, Snart får jag nog läsa den :)

aariho sa...

Dette er en bok jeg skal lese. Fikk tak i den i høst, men den ble julegave til min svigerdatter. Har etterlyst den på biblioteket nå. Ha en herlig søndag!

Tine sa...

Denne kan du glede deg til, den handler om så mye mer enn bulimi, og er utrolig fin.

Lena sa...

Tack för smakbiten. Verkar vara en läsvärd bok!

Melusine sa...

Denne står klar i bokhyllen min, og jeg ser frem til å lese den. Ha en fin søndag videre :)

Lotten sa...

Tack för smakbiten! Intressant bok. Det brukar annars kunna vara svårt att ta upp en bok efter att man läst en så fantastisk bok innan.

astridterese sa...

Jeg har prøvd å lese denne, men den var ikke helt for meg. Men sånn er det. Ikke alle bøker kan treffe alle like sterkt! :-) Ha en fin søndag Rita Oline!

Pia sa...

Denne gleder jeg meg til å lese! Har ønsket meg den en stund, og plutselig dukket den uventet opp i posten, som bonusbok fra bokbloggeir etter at jeg vant Nådens omkrets i give away hos ham :)
Ønsker deg en glad dag!
Pia

Mari sa...

Tusen takk for smakebiten, Askeladden :) Dette er nok ikke boken for meg, men jeg forstår at den tar for seg et tema som har behov for fokus; spiseforstyrrelser.

Ha en super uke!

Ingaplinga sa...

Jeg falt pladask for boken, den er en av de fineste bøkene jeg har lest på lenge. Til tross for at tema er kjempesterkt...