Søk i denne bloggen

søndag 14. april 2013

En smakebit på en søndag - Ildkrøniken av John Stephens


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.

Dagens smakebit kommer fra Ildkrøniken av John Stephens. Den leser jeg i forbindelse med Bokbloggturneen og skal blogge om den neste mandag. Jeg skal innrømme at denne boka gjøre meg litt sur. Det har ikke med at den er dårlig. Men jeg har andre bøker på vent som jeg har myyye mer lyst å lese og som er mer i min comfore sone. Men et plaster på såret er at boka er litt spennende og interessant. Da blir det ikke så ille. 

Dagens smakebit kommer fra side 116 og 117. 

Kilde: http://bokelskere.no/bok/ildkroeniken-begynnelsens-boeker/373122/

Han svingte de lange beina over kanten av steinkisten. Michael og Emma så på med skrekkslagen fascinasjon da han stakk foten ned i et kravlende rottehavet. En liten stund så det ut til at dyrene beveget seg rundt foten, men så forsvant den, og deretter bena, og deretter overkroppen, og til slutt det hvithårede hodet, ned i rottereiret. 

9 kommentarer:

Monika sa...

Ingen trevlig smakebit direkt. Råttor gillar jag inte ;)

Melusine sa...

Kjenner meg litt igjen, noen ganger har ikke bøkene i lesesirkelen jeg er med i vært særlig fristende å begynne på :)

Beathesbokhylle sa...

Det var en ekkel smakebit, men jeg ble jo litt nysgjerrig også. Ha en fin dag,Rita:)

Julie sa...

Denne holder jeg på med også. :) Takk for smakebiten!

Lena sa...

Hu, låter lite ruggigt, men spännande!!

Evelina Nilsson sa...

Låter spännande, men inte så trevligt med alla råttor... Tack för smakebiten!

Tine sa...

Æsj, for en ekkel smakebit. Jeg har heldigvis ingen forpliktelser når det gjelder hva jeg skal lese, så jeg bare durer i vei med det jeg har lyst på :)

Lotten sa...

Hua;-)
Det där med att läsa utanför sin bekvämlighetszon, det är både för- och nackdelar med...

Mary sa...

takk for flott smakebit og boktips :)