Søk i denne bloggen

søndag 26. mai 2013

En smakebit på en søndag - En gatekatt ved navn bob av James Bowen


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.

Jeg bor nord på og har sluppet unna flommen. Men det er forferdlig å se hvor mye skade Flommen har gitt... Det er nesten som man ikke tror det man ser...Jeg har denne uka hatt full sommer flere dager og det er deilig<3

Men no over til dagens smakebit. Dagens smakebit er fra boken En gatekatt ved navn Bob av James Bowen. Hjertet mitt smeltet når jeg såg James Bowen og katten hans på Lørsdagsmagasinet i april<3. Katten hadde fått han med å slutt med rus. Jeg måtte jo selvfølgelig stå på venteliste på bibl. når jeg fant ut at det var kommet bok om katten og den var oversatt til norsk.

Dagens smakebit kommer fra side 68


Vanligvis ville ingen se meg i øynene eller ofre meg et blikk. Jeg var gatemusikant, og dette var London. Jeg eksisterte ikke. Jeg var et menneske man burde unngå, til og med sky. Men da jeg gikk Neal Street  denne ettermiddagen, tittet nesten alle som gikk forbi bort på meg. Vel, rettere sagt, de  tittet på Bob.




1 kommentar:

Mary sa...

herlig ! denne må eg lese :)