Søk i denne bloggen

mandag 27. mai 2013

Revolveromtale - Så lenge det finnes stjerner på himmelen av Kristin Harmel

Denne revolveromtale ideen har jeg stjelt fra Anettes bokboble.

HVILKEN BOK?
Så lenge det er stjerner på himmelen av Kristin Harmel

HVOR HAR JEG FÅTT DEN?
Jeg har lånt den på biblioteket. 

HVA HANDLER DEN OM?

Hope har lang erfaring med dårlige nyheter. Ektemannen har forlatt henne, bankkontoen er så godt som tom og drømmen om å bli advokat er for lengst langt på hylla. I stedet driver hun et mislykket familiebakeri på Cape Cod, samtidig som hun forsøker å oppdra den tolv år gamle datteren. 

Det var Hopes bestemor, den franskefødte Rose, som startet bakeriet og laget de mest fantastiske kaker. Nå er hun på vei inn i glemselen, men i noen klare øyeblikk gir hun familien innblikk i en fortid som frem til nå var ukjent. Rose gir Hope en liste med navn over familiemedlemmer og ber henne reise til Paris for å forsøke å finne ut hva som skjedde med dem under krigen. 

HVA SYNS JEG?
Når jeg tenker på denne boka så tenker jeg sorgen og gleden går hånd i hånd<3. Hjertet mitt blir knust av de grusomste ting som ingen skal oppleve. Enda sterkere blir det når man vet at de verste delene i boka har faktisk skjedd i virkeligheten.... Boka inneholder også de vakreste ting som smeltet hjertet mitt<3. Da mener jeg kjærlighet i alle former. Kjærligheten som var mellom mann og kvinne i denne boka var noe klissete og lite troverdig. Men jeg klarte ikke å la være å bli smeltet av historien:). Etter å ha lest denne boka så følte jeg at jeg ikke var meg selv og leseropplevelsen ikke vil gi slipp... Jeg hadde mest lyst å sette meg ned og tenke på boka i lange tider etterpå... Jeg tror grunnen til at boka berører meg så sterkt er for at den beviser at kjærlighet utholder alt, tror alt og håper alt . Selv om jeg elsket boka så ser jeg at  den har andre negative sider utenom de jeg har nevnt litt før. Den har klisjeer, tidvis svulstig språk og for mye gjentakelser ( i både av tema og enkelte uttrykk). Men det gir jeg blaffen i siden boka tok hjertet mitt med storm<3

1 kommentar:

Tine sa...

Takk for fin omtale! Det viktigste er at boken "sitter i", det er nok av de bøkene som er glemt en måned etter de er ferdiglest.