Søk i denne bloggen

onsdag 22. mai 2013

Tor Erling Naas & Sigbjørn Lilleeng: Ulvehjerte

Tittel: Ulvehjerte
Forfattere: Tor Erling Naas & Sigbjørn Lilleeng
Serie: Apefjes
Nummer i serien: 2
Sideantall: 228
Utgivelseår: 2013
Forlag: Cappelen Damn
Isbn: 978-82-02-37819

Denne boka er med i Cappelen Damn sin Bokbloggturne. I går var det Ungdomsboka som blogget om boken og i morgen er det Ingaplinga som skal blogge om boken.

Baksidetekst:
Apefjesene har forsvunnet. Bare en flekk som står igjen og der. Bare noen få personer vet. At det var Martin som skjulte seg bak apemasken, og kastet seg mellom takene. Nå har han gått i dekning. Her vil ikke de som jakter, finne ham. Martin må lære seg å glemme. Og han klarer det. Helt til apefjesene dukker opp igjen. Og noen får ferten av hvor han skjuler seg. Noen - setter ulvespor i snøen.

Apefjes er ikke en roman. Det er ikke en tegneserie heller. Det er begge deler!

Mine meninger:
Boka har flere handlingsrekker i form av tegneserie biten og romanbiten tar for seg ulike deler av handlingen. Men allikevel handler det om det samme. Det høres litt forvirrende ut. Men jeg synest ikke det var noe forvirrende. Jeg synest boka var actionpreget med et høyt tempo. Det har nok med tegneseriebiten i boka. Jeg er ikke et tegneserie menneske. Men tegneseriebiten i denne boka likte jeg godt og jeg ble veldig fascinert. Aller mest imponert ble jeg over hvor godt stemninga kom fram i bildene. f.eks. hvis det skulle være kjemperedsel så var det man fikk inntrykk av når man såg bildene. Ellers synest jeg boka er orginal. Det er ikke bare i form av at boka er både tegneserie og roman. Men fordi den tar opp ting som jeg ikke har sett i andre bøker. f.eks. blanding av dyr og menneske og dyr som er super intelligent. Jeg synest sist bok var grei, men den likte jeg et hakk bedre.

 

1 kommentar:

Tine sa...

Takk for tips. Er dette rett serie for gutt på 11? Skal sjekke den ut med en gang :)