Søk i denne bloggen

søndag 16. juni 2013

En smakebit på en søndag - Sommerperler 2013 av Diverse forfattere


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her


Dagens smakebit kommer fra novellesamlingen sommerperler 2013. Jeg har lest 2 noveller og foreløpig ingen lettvekter. Men jeg er sykt fascinert over at man kan kjenne seg igjen i tekster som er 152 og 116 år gamle.... Det sier meg at menneskets hjerte ikke har forandret seg selv om det har skjedde en GEDIGEN samfunnsutvikling.

Dagens smakebit kommer fra side 23.

Bak hver sving ventet ukjente muligheter, om en hadde gått veien aldri så ofte. En kunne finne på dem selv om ikke annet
.


Kilde: http://bokelskere.no/bok/sommerperler-2013/375821/

8 kommentarer:

Monika sa...

Nej, människan ändrar sig nog inte så mycket. Bara det runt omkring. Tack för smakebiten!

Beathesbokhylle sa...

Jeg har også kommet i gang med denne novellesamlingen og det er ingen lettvekter foreløpig dette. Ha en fin søndag:)

astridterese sa...

En fin smakebit. Denne boken ligger i vesken min, så jeg kan ta den frem å nyte små stykker når jeg har tid :-) Ha en fin dag!

Lotten sa...

Tack för smakbiten! Den här är inhandlad och ska läsas i sommar.

Tone sa...

Denne har jeg liggende jeg også, må prøve å huske på å få den med meg på ferie. Noveller er jo perfekte sånn sett, kan lese litt nå og da når det passer, mellom andre aktiviteter (selv om jeg også vil ha med meg en murstein eller to som jeg virkelig kan fordype meg i, hehe..).

Marika sa...

Omslagsbilden gör att boken ser väldigt lättläst ut, men när man tittar närmare (författarnas namn) så ser den mer seriös ut. ;-) Verkar som en fin novellsamling.

Gråbekka`s Blogger sa...

Takk for smakebiten! Høres ut som fine noveller, kos deg videre med dem og ha en herlig søndag!:)

kajsasbokblogg sa...

Tack för smakbiten!