Søk i denne bloggen

søndag 14. juli 2013

En smakebit på en søndag - Kjærlighet på menyen av Nicolas Barreau


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.

Dagens smakebit kommer fra Kjærlighet på menyen av Nicolas Barreau. Jeg har bare lest slakt av denne boka. Det skremmer meg ikke, men gjør meg litt nysgjerrig. Jeg vil lese den for å finne ut om den er så dårlig som alle skal ha det til. Jeg har lest 77 sider og jeg vil nok ikke slakt den. Men tror ikke den vil havne i topp sjiktet hos meg. Foreløpig synest jeg den har mange flotte sitater og en del treffer meg veldig. På den andre siden virker den litt forutsigbar og ikke helt realistisk. Men det trenger vel ikke bøker for å være bra. Skal ikke bøker inneholde "eventyr" som man kan drømme seg bort litt?.


Dagens smakebit kommer fra side 36


Kilde: http://www.gronneskoger.blogspot.no/2013/07/falling-sky-en-smakebit-pa-sndag.html
Hvis jeg hadde påstått at de neste timene formelig fløy av sted, så hadde det bare vært halve sannheten. I virkeligheten var jeg så fordypet i historien at jeg ikke engang kunne ha sagt om det hadde gått en eller tre eller seks timer. Denne natten mistet jeg tidfølelsen fullstendig -  jeg gikk inn i romanen som heltene fra Orpheus,  den gamle  svart-hvitt-filmen  av Jean Cocteau, som jeg hadde sett som barn en gang sammen med faren min.

11 kommentarer:

bokfrossa sa...

Känner igen titeln från någonstans, kanske har jag funderat på att läsa den här boken förut. Tack för smakbiten :)

aariho sa...

Jeg leser de bøkene jeg vil, uansett kritikk. Men det er klart at bestselgere blir notert. Fint på sitte inne i gråværet og se hva folk leser!

Tine sa...

Du er tøff som hopper i en bok som "alle" har slaktet :) Jeg blir også litt nysgjerrig når jeg leser mange negative omtaler. Det som er verre er når jeg selv har slaktet en bok, og så blir den elsket av alle andre. Da blir jeg frustrert da :)

Beathesbokhylle sa...

Jeg syntes at slike bøker kan være helt ok å lese innimellom for det er ikke alltid det gjør noe om den er litt forutsigbar.. tusen takk for smakebiten:)

Monika sa...

Låter som en romantisk bok, eller så dömer jag den utifrån omslaget :)

Melusine sa...

Jeg har også lest at denne skal være fryktelig dårlig, men ofte kan det være greit å lese selv for å se hva det dreier seg om :)

SigridfraEnget sa...

Takk for smakebiten. Det er som oftest greit å gjøre seg opp sin egen mening om bøker. Noen ganger treffes man, andre ganger ikke, - men det vet man ikke før etterpå. ;-)

Lotten sa...

Dålig kritik från andra kan ju trigga läsning också. Har inte hört talas om boken förut faktiskt.

Bokdamen sa...

Känner inte till den här boken, tack för smakbiten :))

Pia H sa...

Denne boka har jeg også lyst til å lese! Ikke fordi jeg tror det er noe veldig stort, men fordi jeg av og til trenger noe å drømme meg bort i uten å måtte tenke så mye! og så liker ejg coveret :) Men jeg har lest postitiv omtale om den, men husker ikke hvor ...

Gråbekka`s Blogger sa...

Bøker skal helt klart få deg til å drømme deg bort litt og trenger ikke alltid å være realistisk for å være god:) Kos deg med boken, og det blir spennende å lese omtalen:)