Søk i denne bloggen

søndag 18. august 2013

En smakebit på en søndag - Spranget av Heidi Sævareid


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her


I dag setter jeg kursen mot mitt barndoms ferieparadis, nærmere bestemt Lillehammer, Øyer og Hafjell<3. Jeg gleder meg masse og masse og ha barndomsferie mimring<3. Jeg skal på turen ha med meg noen bøker. Det er krise om jeg går tom for lesestoff eller ikke har med meg det i hele tatt. Jeg bruker å si å reise uten bøker er som å reise uten visa kort og mobil.

Dagens smakebit kommer fra Spranget av Heidi Sævareid. Jeg er ikke kommet så langt. Men den virker både bra og spennende. Men kanskje litt tungt språk og  litt rotete i oppbygninga. Eller synest jeg den bygger på litt ( men bare litt) fordommer om Kristen livet.

Sitatet er hentet fra side 39
Kilde: http://bokelskere.no/bok/spranget/381261/
Det går i døren bak meg, jeg bråvender meg og sier at jeg bare trakk frisk luft, som om jeg har blitt grepet på fersk gjerning i noe, men det er ikke Karen Sofie som har kommet for å etterlyse meg. Det er Peter som står der.


12 kommentarer:

Monika sa...

Naturligtvis måste man ha med sig böcker på resan, men jag skulle lätt klara mig utan både visa-kort och mobil :) Tack för smakebiten!

Helena sa...

Tack för smakebiten, inte riktigt min genre låter det som, men trevlig ändå.

Bea sa...

Tusen takk for smakebiten :)

astridterese sa...

Ja, det er virkelig krise å gå tom for lesestoff! Heldigvis har de fleste stedene et bibliotek :-)

Beathesbokhylle sa...

Ha en fin tur,Rita:) og tusen takk for smakebiten:)

Anette sa...

Spennende smakebit! Og kos deg på reisen, er helt enig; bøker må man ha med seg :)

Tine sa...

Håper du får en fin tur i dag, og at dere ikke har regn som vi har masser av i Bergen i dag. Sævareid har jeg ikke lest noe av, så henne må jeg sjekke nærmere. Takk for fin smakebit!

Madde sa...

Tack för smakbiten! Ha en fin söndag!

Gråbekka`s Blogger sa...

Bøker er livsviktig å ha med seg når man skal ut å reise:) Bruker nesten å slite litt med å bestemm meg hvilke bøker jeg skal ha med, for jeg vil jo ha mange flere en jeg trenger:) Kos deg masse i Lillehammer! :) Takk for smakebiten! Likte bokomslaget, var vakkert:)

Kajsas bokblogg sa...

Böcker är en viktig del av varje resa! Tack för smakbiten.

Ewa K sa...

Självklart går det inte att resa utan böcker. Tack för din smakbit.

Lotten sa...

Tack för smakbiten! Pass, pengar och piljetter (biljetter) lärde pappa mig att rabbla. Men utan böcker går det ju inte att resa!