Søk i denne bloggen

søndag 15. september 2013

En smakebit på en søndag - De Hemmelige barna av Alison Mcqueen


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.

Håper alle som var på bokbloggertreffet i går koste seg:)). Jeg derimot dro satt og ventet på Gardemoen i flere timer i går for å vente på et fly. Men ventetiden gikk raskere med bok og gratis internett.

Dagens smakebit kommer fra De Hemmelige barna av Alison Mcqueeen. Første gang jeg begynte på den la jeg den bort.pga. jeg synest språk var tungt. Mens jeg er godt i gang med andre forsøk og kan jeg ikke fatte at jeg synest det i hele tatt. No går bok som en lek selv om den er fryktelig rystende. Det som er rystende er ikke mest det som skjer, men det som ligger bak.

Dagens smakebit er fra side 124. Denne smakebiten er ikke rystende.

Kilde: http://bokelskere.no/bok/de-hemmelige-barna/349962/
Shiva steg ned fra oksekjerra, som var fullastet med kofferter i hardklær, brakt ned fra det store huset av tre tjenere og fylt med nye klær spesialbestilt til dem fra Hall & Andersen i Calcutta. Et sydende spekter av menneskelighet myldre gjennom jernbanestasjonen, dette travle sentrumet som førte ut til alle kanter av verden, fra de høyeste åser til overbefolkede byer ved havet og skipene som seilte der.

12 kommentarer:

Monika sa...

Jag var tvungen att leta upp boken och läsa lite om den. Den låter väldigt intressant. Tack för smakebiten!

Beathesbokhylle sa...

Åh,denne må jeg se å få begynt på. Tusen takk for smakebit og påminnelsen!

Sara Pepparkaka sa...

Ibland blir det bättre andra gången man läser något. Ha en fin söndag!

Evelina Nilsson sa...

Låter som en bra bok. Tack för smakebiten :)

Tine sa...

En god bok er et must når en skal ut å reise. Håper du kommer deg gjennom den denne gangen. Det er rart hvordan noen bøker kommer på feil tidspunkt, da er det bedre å prøve igjen.
Jeg likte denne veldig godt :)

Ewa K sa...

Låter som en spännande bok. Tack för den smakbiten.

Helena sa...

Ibland behöver man vara på rätt humör för att uppskatta en bok :)

Bea sa...

Tusen takk for flott smakebit, boken virker bra :)

Ha fortsatt en fin søndag

Mary sa...

virker som en bra bok :)
takk for fin smakebit og lesetips!

Lotten sa...

Tack för smakbiten. Det låter som en intressant bok!

bokdamenblog sa...

Verkar vara en intressant bok. Tack för tipset och smakbiten. :)

SigridfraEnget sa...

Takk for smakebiten.
Det er ikke alle bøker som passer alltid, har jeg funnet ut. Men da er det kjekt å kunne ta igjen ei bok senere.