Søk i denne bloggen

søndag 13. oktober 2013

En smakebit på en søndag - Et helt halvt år av Jojo Moyes


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her

Denne uka har jeg vært på hospitering og shopping i Oslo. Det var mitt første møte med tigerstaden og synest byen hadde mange imponerende hus og butikker. Den siste dagen fikk jeg også sett at Oslo kan by på fin utsikt, i hvert fall litt. Jeg har sett og besøkt Nordens største bokhandel Eldorado. En butikk som virkelig er et Eldorado<3. Jeg har også vært på de andre digre bokhandlene i Oslo<3. Så litt bøker og en lydbok ble det på meg. Det ble dessverre ikke noe tid til severdigheter eller å være med på noen ting . Håper det skjer en annen gang:).

Bøker er mer press og pes enn kos for tida. Sånn er det når man reservere flere bøker på samme tid på bibliotek og mange av dem kommer på samme tid.Men trøsten er at ingen av de har vært dårlig fram til no.

Dagens smakebit kommer fra en bok som står som neste bok på plakaten. Det er et helt halvt år av Jojo Moyes. Har ikke begynt på boka. Men har lest en del i Hemmeligheten av Jojo Moyes. Men akkurat no har jeg pause i den sammen med skammelig mange andre.

Dagens smakebit er fra side 7 og er første avsnitt.

Kilde: Bokelskere
Hun er våken da han kommer ut av badet; hun sitter med noen puter i ryggen og blar i reisebrosjyrene han har liggende ved sengen. Hun har på seg en av t - skjortene hans, og det lange håret hennes er rufsete på en måte som automatisk henleder tankene hans på kvelden før. Han står der og nyter det lille flashbacket mens han tørker håret med et håndkle.

17 kommentarer:

Pia H sa...

Herlig smakebit! Denne boka står på ønskelista mi :)

Anita Ness sa...

Denen boka har jeg sett mange leser.. er den bra? Artig med første tur i Oslo kan jeg tenke meg.. Og så Eldorado da.:)

Monika sa...

Jag har hört talas om författaren, men inte läst något. Tack för smakebiten!

Caroline - Bland böcker sa...

Tack för smakebiten! Jag har läst en annan bok av Jojo Moyes och älskade den, så den här måste jag absolut läsa!

Birthe sa...

Jeg har hørt om denne boken at den skal være bra. Kos deg videre med alle bøkene, håper det blir mindre pes etterhvert :)

Beathesbokhylle sa...

Er nesten litt misunnelig på dere som ikke har lest denne boken ennå, kos deg mye med den:-) Håper du hadde en fin tur til Oslo, man kan ikke rekke over alt hver gang og så er det kjekt å ha noe tilgode til neste gang du drar ned dit. Ha en fin søndag, Rita:-)

Tine sa...

Takk for fin smakebit, denne boken har sneket seg inn på leselisten min. Ingen vei utenom, så mye fint jeg har lest om den :)

Ewa K sa...

Tack för en fin smakbit. har ännu inte läst något av den författaren.

Amanda sa...

Tusen takk for smakebiten :) Denne boken virker kjempebra! Jeg gleder meg til å lese den! Ha en fin søndag!

Gråbekka`s Blogger sa...

Høres ut som en vellykket Oslo tur:) Selv har jeg også lyst å besøke Eldorado, tror man kan finne mye bra der:) Denne boken har jeg allerede reservert på biblioteket, og jeg håper egentlig det er en stund til jeg får den. Får her er det mye bøker og lite tid til dem:) Kos deg masse videre på denne søndag! Takk for smakebit!

Lotten sa...

Oslo är verkligen en härlig stad! Den här författaren står på min lista över författare jag vill läsa något av snart. Tack för smakbiten.

astridterese sa...

Det hørtes ut som en hyggelig tur til Oslo. Jeg har ikke lest denne boken, men derimot Over havet av samme forfatter. Den anbefales virkelig så jeg håper denne er like bra. Ønsker deg en fin søndag!

Bokskorpionen sa...

Jag blir alltmer nyfiken på den här författaren, som jag inte läst något av än. Tack för smakebiten!

Tone H sa...

Takk for smakebiten fra en bok jeg har lest så mye fint om. Håper jeg også snart kommer innom denne bokhandelen jeg også har lest mye fint om. Ellers er jeg ikke så glad i Oslo etter en ufyselig opplevelse jeg hadde for noen år tilbake.

Ugglanoboken sa...

Eldorado låter som ett bra ställe! Tack för smakbiten!

Sara Pepparkaka sa...

Tack för tipset om bokhandel - det ska jag hålla i minnet!

Alexandra Lindé sa...

Tack för smakbiten:)

Var gärna med och delta i min tävling som du hittar till här: http://www.lexielaser.org/2013/10/tavla-och-vinn-fint-pris-hos-bokii.html