Søk i denne bloggen

søndag 27. oktober 2013

En smakebit på en søndag - Et sted starter minner av Stine Johanne Dåbakk


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.


Jeg er veldig utenfor min comfor sone når det gjelder litteratur for tida. Det går i lyrikk og hørespill.
Så i dag deler jeg et dikt med dere fra diktsamlinga Et sted starter minnene av Stine Johanne Dåbakk. Diktet står på side 9.



Jeg dro tilbake til stedet
Lyset gled over engene
og buskene snakket til meg

Vinden luktet blomster
og jeg ville aldri forlate

august og tærne
viste meg minner

Kilde: http://bokelskere.no/bok/et-sted-starter-minnene-dikt/375438/

Jeg klarte ikke få diktet som sitat

5 kommentarer:

Monika sa...

Nej, jag tror aldrig jag kommer att bli någon lyrikläsare :) Tack för smakebiten!

Sara Pepparkaka sa...

Ibland är det bra att komma utanför sin bekvämlighetszon. Det var en vacker dikt!

Lotten sa...

Många år sedan jag läste lyrik. Tack för smakbiten!

Ewa K sa...

Jag läser alldeles för lite dikter. Något som jag borde försöka ändra på.

Helena sa...

Vackert, men inte en bok jag kommer att läsa... Stannar i min bekvämlighetszon.