Søk i denne bloggen

søndag 10. november 2013

En smakebit på en søndag - Jeg er Malala av Malala Yousafzai


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.

Dagens smakebit kommer fra Jeg er Malala av Malala Yousafzai. Hun er 16 år og kjemper med livet som innsats for kvinners og barns rettigheter i Pakistan og mot Taliban.... Jeg beundrer virkelig denne jenta!!!!!!!!!!!!!!!!


Dagens smakebit side kommer fra side 65.

I landet mitt synes politikerene det er i orden å stjele. Enda de er rike og vi er et fattig land, stjeler og plyndrer de. De fleste politikerne betaler ikke skatt, men det er det minste problemet. De får lån av statsbankene som de aldri betaler tilbake, og i tillegg returprovisjon på regjeringskontrkter fra venner og selskaper som tildeles disse kontraktene. Mange av dem eier dyre leiligheter i London. Jeg forstår ikke at de kan leve med sin samvittighet når de ser folket vårt sulter eller sitter i stummende mørke under de endeløse strømavbruddene, når barna ikke kan gå på skolen fordi de må jobbe for foreldrene sine.





12 kommentarer:

Monika sa...

Modig flicka/kvinna. Tack för smakebiten!

Beathesbokhylle sa...

Denne boken skal jeg også lese og jeg satser på at jeg skal få lest den i løpet av november.

CissiG sa...

Tack för smakbiten!
Ha en härlig söndag.
Kram Cissi

Mary sa...

takk for smakebiten :) har hørt mye om denne jenten, og boken må eg nok få lest snart!

Bokskorpionen sa...

Å, denna är jag så sugen på att läsa! Vill så gärna veta mer om denna beundransvärda flicka. Tack för att du påminde mig om den och tack för smakebiten. Önskar dig en fortsatt trevlig söndag. :-)

Lotten sa...

Tack för smakbiten! Är sugen på att läsa den just för att hon verkar vara så modig.

Mandelhjärta sa...

Ønsker meg denne boka til jul.
Fredsprisnominert, modig, vakker og sterk jente!
Takk for boktips og smakebit!
God søndag til deg! :)

astridterese sa...

Den boken må jeg virkelig lese. Jeg beundrer den jenta og vil gjerne lære mer om henne. Ønsker deg en fin søndagskveld!

Ewa K sa...

Visst är hon beundransvärd. Tack för smakbiten och ha en trevlig söndagskväll.

Helena sa...

Beundransvärd tjej! Undrar om det går att återvända efter att ha skrivit en sån bok?

Ugglanoboken sa...

Låter som en viktig bok! Tack för smakbiten!

Mari sa...

Dette er en bok jeg vil lese også. Kanskje kan jeg kjøpe den i julegave til meg selv i år? En viktig bok om ei sterk jente som gjør en uvurderlig jobb for kvinner i eget og andre land.

Tusen, tusen takk for smakebiten!