Søk i denne bloggen

søndag 22. desember 2013

Hvil i fred Mormor...

Vi er på den delen av året hvor vi holder  på å avslutte et gammelt år og er på vei til nytt år. De to siste ukene har familien visst at Mormor var på vei til å forlate livet på jord og begynne et nytt og evig liv i himmelen. I kveld gikk Mormor gikk over til en ny verden.

Det er ikke til å legge skjul på at jeg har et nærmere og bedre forhold til Farmor i barndommen siden jeg vokst opp med henne som to hus tett i tett. Men mine aller beste og største ferieminner har jeg ilag med Mormor. Det var ufattelig stort og sommerfugler i magen hver gang jeg skulle til Mormor og Morfar på sommerferie. De sommerfuglene og den følelsen skal jeg ta vare på resten av livet mitt.

De siste 8 årene har jeg bodde i Tromsø og jeg er blitt bedre kjent med Mormor
enn jeg noen sinne har kjent henne. Vi har vært på utallige middager på cafe. Vi har shoppet i lag.  Hun har vært på mange overnattinger. Vi har ledd så vi har skreket. Hun har fortalt meg mange uforglemmelige historier. Aldri mer skal dette skje igjen og det er svært trist og rart. Aldri mer skal hun være der når jeg skal besøke Morfar. Det er også trist og rart.

Du er den første av nærmeste familie som har truffet igjen Familiens lille Engel, Tante Rita. Du har savnet henne sårt i 49 år og i kveld fikk du endelig se henne igjen. Håper det var et hjertelig og gledelig himmelmøte<3

Jeg skal ta godt vare på de fine minnene sammen med og om Mormor<3. Hvil i Fred Kjære Mormor og takk for absolutt alt<3

Hadde ikke et enkeltbilde av Mormor. Så her er mormor og morfar.


Ingen kommentarer: