Søk i denne bloggen

lørdag 7. desember 2013

Til Mamma....


Har lest boka Kjære mor og det gjorde at  jeg fikk lyst å hedre moren min. Det fortjener hun virkelig....

Jeg har hatt en ganske tøft barndom. Jeg har ikke alltid kunnet kjempet for meg. Men da gikk Mamma foran meg og kjempet for meg. Hun har aldri latt meg å falle uten å gjøre noe med det, I hvert fall ikke hvis hun var i nærheten. Hvis jeg har falt, så har hun hjelpt meg opp. Ikke i form av seg selv, men hun har skaffet meg hjelp til å reise meg igjen. Men hun har alltid gått ved siden av meg. Hun setter himmel i jord og bevegelse hvis broren og meg har problemer eller ikke har bra. Hun Gjør ALT for at vi skal ha det best mulig. Hun er ALLTID der for oss i gleder og sorger. Den som ALDRI svikter oss og er ALLTID til å stole på. Hun har ALLTID vært den som går gjennom ild og vann for oss. Hun har ELSKET oss betingsløst. Derfor er hun sannsynlig den eneste på jordens overflate som jeg har stolt 100% på uten å tvile på.

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn't speak
You were my eyes when I couldn't see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn't reach
You gave me faith 'cuz you believed
I'm everything I am
Because you loved me

Mamma har vært som to foreldre for meg gjennom store deler av oppveksten siden faren min har vært på fiske store deler av oppveksten. Hun har vært den som har smørt skiva mi, den som har hjulpet meg med leksa mi, den som trøstet meg og den jeg gikk til hvis jeg hadde problemer. Hvis broren og jeg hadde problemer så hadde ho alltid en annen unge å ha ansvar for storsett helt tiden. Jeg tar meg av hatten og bøyer meg i støvet for mamma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Med årene har det også vokst et sterkt og nært vennskap mellom Mamma og meg. Hun er på mange måter en bestevennine for meg. Vi kan prate med hverandre om nesten alt. Hun er den personen jeg har mest dype samtaler med og løser mest verdensproblemer med. Vi er veldig ulike som personer. Men er veldig like i verdier, tanker og hva som er viktig for oss.

Mamma, men også pappa har lært meg viktige verdier. De har lært meg å fulge hjertet mitt og aldri følge andre sine forventninger og ønsker. De har lært meg å ha en grenseløs respekt for mennesker og for at vi er ulike. De har lært meg å aldri skylde på andre personer for hvordan jeg har det og hvis jeg har problemer med noen. De har lært meg  å alltid se på meg selv og hva jeg kan gjøre /forandre hvis jeg har ikke det bra.pga. andre mennesker eller har problemer med noen andre.

Hvis det er noen som skal heder, ære og applaus for den jeg er i dag så er det Mamma... Hun har gitt meg vinger så jeg kan fly og hun har rørt handa mi så jeg kunne røre skyene. Jeg er den jeg er i dag for mamma har elsket meg gjennom hele livet. punktum.

Mamma er min mamma, min bestevenn og en av mine aller største forbilder. Jeg kan aldri takke deg nok  for alt og jeg er såååå ubeskrivelig glad i deg...<3

Ingen kommentarer: