Søk i denne bloggen

tirsdag 21. januar 2014

Boken på vent - Den Italienske jenta av Lucinda Riley


Denne utfordringen er det bloggeren Beathes Bokhylle som står bak. Det går ut på å skrive et blogginnlegg om en bok ( eller serie eller event. flere bøker av en forfatter) du har på vent i bokhylla. Den kan ha støvet ned i flere år eller kan ha kommet inn i bokhylla sist uke. Men det er allikevel meninga at du skal lese den. For å melde deg på utfordringen og for å se hvilke bøker andre har på vent så trykk her.

No blir det den siste boken på vent innlegg på noen uker siden jeg reiser til Usa på søndag<3 *WEEEEEEE* :))))). Men en gang ut i februar kommer jeg tilbake og da kommer jeg til å delta på denne utfordringa igjen.

Det var jubel i heimen når jeg fant ut at Lucinda Riley gir ut 2 bøker i år<3. Neste bok kommer 27 mai og den heter den Italienske jenta. Den kommer i paperback og i serien Drama som Cappelen Damn har. Jeg har selvfølgelig bestilt boka allerede:))))))


Rosanna Menici vokser opp i Napoli, som datter av fattige, strenge og arbeidsomme foreldre. En venn av familien, Roberto Rossini, er operasanger, og Rosanna drømmer om å følge i hans fotspor og bli operasangerinne. Drømmen blir til slutt virkelig, og når hun får et engasjement på La Scala, ligger alt til rette for en stor karriere. Helt til hun treffer igjen den sjarmerende Roberto og blir viklet inn i et spill av løgner... Rosanna oppdager at hennes altoppslukende kjærlighet til Roberto krever sine ofre. En dag må hun velge mellom en strålende karriere, en familie som trenger henne og en besettende kjærlighet som vil vare livet ut. Den italienske jenta er en av de bøkene Lucinda Riley skrev i starten av sin forfatterkarriere, under navnet Lucinda Edmonds

Kilde:
 https://www.norskeserier.no/_skj%C3%B8nnlitteratur/romaner/den-italienske-jenta-lucinda-riley-9788202434472

6 kommentarer:

Pia H sa...

Så kjekt med USA-tur, og ikke minst så er det kjekt å glede seg SÅÅÅ mye til bok på vei! God tur, og god bk i mai :)

Tine sa...

Oh mai du skjønne milde... :) Det høres ut som en lang vent, men plutselig er vel våren her. Denne har jeg og lyst å lese. Ha en fin tirsdag!

ellikken sa...

- Om jeg ikke husker å si det nærmere avreise: Riktig god tur :) Reisebrev ønskes!

Ante faktisk ikke at Lucinda Riley gir ut 2 bøker i år. Jeg kan si at jeg ikke skal lese dem, men kjenner jeg meg rett klarer jeg vel ikke la være... til tross for at jeg ble kraftig lei av henne underveis i Lavendelhagen.

aariho sa...

USA tur - skjønner at du gleder deg! Og boka ser ut til å være en jeg skal lese også, en gang. Om tre timer sitter jeg på flyet til Cran Canari, så innlegg fra meg blir også sporadisk. (Har med padden).

astridterese sa...

Jeg visste ikke heller at Riley skulle gi ut to bøker, så nå lærte jeg noe nytt :-) Ønsker deg en flott dag og en riktig god tur!

Beathe sa...

Så kjekt med en tur til USA, du må ha en riktig god tur om jeg ikke "snakker" med deg før,Rita! Boken høres ut som en liten "MÅ-HA" bok:-)