Søk i denne bloggen

tirsdag 7. januar 2014

Boken på vent - Undrene i vår familie av Torun Lian


Denne utfordringen er det bloggeren Beathes Bokhylle som står bak. Det går ut på å skrive et blogginnlegg om en bok ( eller serie eller event. flere bøker av en forfatter) du har på vent i bokhylla. Den kan ha støvet ned i flere år eller kan ha kommet inn i bokhylla sist uke. Men det er allikevel meninga at du skal lese den. For å melde deg på utfordringen og for å se hvilke bøker andre har på vent så trykk her

Boken på vent i dag er Undrene i vår familie av Torun Lian. Når jeg fant denne på januar salg så var det et must å kjøpe den for boka virke sååå spennende...Et under jeg ikke har lest denne enda.



Bernt Skjeveland og Astrid på Heskestad gifter seg med andre og lar dermed den store kjærligheten renne ut i sanden. Men kjærligheten skal gå igjen som arvesynden og stille dem og alle rundt dem på uante prøver. Dette er fortellingen om Bernt Skjeveland, hans kone Judith og deres barn, Sivert Følle, hans kone Astrid og deres datter Engel. To familier som bor ute i havgapet på sørvestlandet. Boken er en slektsroman fra 1950- og 60-årene, og en historie om ulykkelig kjærlighet og livet som ikke ble som det kunne blitt.

5 kommentarer:

aariho sa...

Koselig med slike familiekrøniker, så dette høres ut til å være en lesverdig bok. Ha en fin dag!

Beathe sa...

Vet jeg har sett omslaget og tittelen på boken, men har aldri kommet så langt at jeg har lest hva den handler om, det kan jeg sikkert angre på nå for dette virker spennende.

Gråbekka`s Blogger sa...

Slektsromaner liker jeg. Har ikke hørt noe om denne tidligere, skal helt klart følge med hva du synes om denne etterhvert. Gøy å finne gode ting på salg!Boken høres da litt trist ut, ikke lurt å velge bort kjærligheten.Kan jo ikke gå bra. Kos deg med boken!:)

Lenes blogg sa...

Dette var en ukjent bok for meg, men ble litt nysgjerrig

Tine sa...

Høres ut som en bok som kan gripe rundt hjarterota :)