Søk i denne bloggen

søndag 30. mars 2014

En smakebit på en søndag - Sanger til Willow Frost av Jamie Ford

Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her

Dagens smakebit kommer fra Sanger til Willow Frost av Jamie Ford. Jeg har så vidt begynt å lese denne boka og det virker lovende Har pause fra Den Italienske jenta av Lucinda Riley siden den ikke innfridde til mine skyhøye forventninger. Så neste bok på lista var denne.

Dagens smakebit kommer fra side 15.

Brev fra foreldre var sjeldne. Ikke fordi de ikke kom, det gjorde de, men fordi søstrene ikke lot guttene få dem. De ble spart og delt ut som belønninger for god oppførsel eller som en dyrebar gave på fødselsdager og religiøse høytidsdager, skjønt noen gaver var bedre enn andre. Noen var fortrøstningsfulle påminnelser om en familie som fremdeles brydde seg om dem. Andre var skriftelige bekreftelser på nok et ensomt år. 




12 kommentarer:

Emmas hylla sa...

Tack för smakbiten!

Lenes blogg sa...

Denne har jeg hørt på lydbok, og likte den. Ha en fin søndag!

Monika sa...

Var är föräldrarna? undrar ju jag då. Tack för smakebiten!

skrivalasaleva sa...

Tack för smakebiten, det var en bok som nog kan passa mig :)

Mari sa...

Uff, så forferdelig å ikke kunne få brevene fra familien sin. En hard straff var det. Tusen takk for at du delte smakebiten, Rita :) Den gjorde meg definitivt mer nysgjerrig på forfatterens bøker. Jeg bør vel først gå i gang med "Hotellet på hjørnet av bitter og søt", for den har jeg i bokhylla. Kjøpte den på bruktbokhandel for en god stund siden(år kanskje).

Ønsker deg en herlig søndagskveld!

Sara Pepparkaka sa...

Det här var en ny bok för mig.

Helena sa...

Gripande smakbit, får anteckna den här. Tack för tipset :)

kajsasbokblogg sa...

Låter väldigt intressant. Noterar och tackar för tipset!

astridterese sa...

Denne har jeg absolutt tenkt å lese :-) Ønsker deg en fin søndagskveld!

Lotten sa...

Tack för smakbiten. Jag gillade hans förra bok, så den här har jag lust att läsa!

Tine sa...

Håper du koser deg med boken, jeg har lest den og syntes den var veldig bra. Var på bokbad med forfatteren, og hun kunne fortelle mye om prosessen bak denne debutboken. Håper du har hatt en fin søndag :)

Aina sa...

Registrerer at denne er populær - håpar den innfrir :-)