Søk i denne bloggen

søndag 2. mars 2014

En Smakebit på en søndag - Til Jacobs forsvar av William Landay


Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.


For tida gjør jeg ting jeg ikke pleier som å lese to krimbøker på rad. (nesten) Hver gang jeg leser krim så tenker jeg har undervurdert krim. No har jeg laget en krim regel for meg selv som les krimbøker selv om baksideteksten er kjedlig. Jeg synest desverre altfor mange krimbøker har kjedlige baksidetekster. Derfor er jeg veldig glad for at dere bokbloggere leser og blogger om krim:)). Da skjønner jeg at krim kan være skikkelig spennende...

Dagens smakebit kommer fra boken Jacobs Forsvar fra William Landay som er ei Krimbok. Det er en utrolig spennende krimbok selv om jeg synest det blir litt for masse advokatyrke og rettsystem. Men siden forfatteren er utenlandsk så er det et annet rettssystem som er beskrevet. Men er usikker på hvor forfatteren er fra. Det jeg synest er mest spennende er at den hovedmistenkte er en person du ikke kan tenke deg...

Men det var youtube videoen som fikk meg til å lese den:)




Jeg holdte på å glemme smakebiten i dag. Men her kommer den, fra side 102.

Alle i hele verden, hver eneste person som feier forbi meg på fortauet, de marsjerer omkring med nesa i sky og later som ingenting har skjedd, og jeg er den eneste som vet sannheten. Jeg er den eneste som vet at alt er forandret. 


Kilde: Bokelskere





10 kommentarer:

Monika sa...

Krim är nog generellt ganska undervärderat och du har helt rätt, baksidetexterna brukar inte vara speciellt bra. Det här låter som en spännande bok.

Beathe sa...

Denne boken ble jeg oppmerksom på her i forrige uke og har allerede notert meg den, virker interessant og spennende. Ha en fin søndag, Rita :-)

Lotten sa...

Tack för smakbiten - ny krim är alltid intressant. Kan nog hålla med om baksidestexten, jag köper sällan deckare utifrån baksidestexten numera.

Anette sa...

Flott smakebit! Denne boken kunne jeg godt tenke meg å lese selv :)

Ewa K sa...

Tack för smakbiten och ha en fortsatt trevlig söndag.

astridterese sa...

En fin smakebit! Jeg leser krim hver kveld når jeg legger meg, det betyr at jeg får lest noen krimbøker i løpet av året. Du har helt rett i at det finnes både god og kjedelig krim og cluet er å finne frem til den gode :-) Ha en riktig fin dag!

Madde sa...

Såg denna på bokrean och blev nyfiken. Tack för smakbiten!

kajsasbokblogg sa...

Tack för smakbiten. Boken verkar väldigt spännande.

Sara Pepparkaka sa...

Det är nog en konst att skriva lockande baksidestexter, och alla kan inte konsten.

Helena sa...

Har blivit lite övermätt på deckare och känner inget sug efter dem för tillfället. Hoppas att det ändras, för egentligen gillar jag ju dem.