Søk i denne bloggen

søndag 6. april 2014

En smakebit på en søndag - Oppdrift av Ada Sofie Austegard & Stian Tobiassen

Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her.

Boken på vent i dag er Oppdrift av Ada Sofie Austegaard & Stian Tobiassen. Ada Sofie Austegaard mistet datteren på sin verst mulig måte, hun ble drept og voldtatt som 8 åring i Baneheia. Tross et ufattelig tøft og vondt tema forteller Moren til Stine Sofie om veien ut av Sorgen (men IKKE ut av savnet) og det å finne glede og mening med livet igjen. Jeg lar meg virkelig imponere!!. Man får seg også noen A-ha opplevelser om hvordan andre forholder seg til folk i sorg og hvordan systemet virker. Både mediene og rettsystemet provosere og sjokkere meg... I tillegg skriver også psykolog Stian Tobiassen i hvert kapittel med omtrent samme tema som kapittelet er. Han skriver med en psykologisk vinkling.Etterhvert kapitler kommer det noen råd.  Boken blir kalt en selvhjelps biografi noe jeg er enig med...

Jeg er kommet langt ut i boka, men vil allikevel komme med smakebit fra Prologen side 5.

At jeg klarer å leve det livet jeg klarer i dag, handler likevel ikke om å være sterk. Det handler om at jeg ganske tidlig tok et valg. 

12 kommentarer:

Helena sa...

Låter som en tung bok, men antagligen är det en sådan bok som man bör läsa...

astridterese sa...

Det hørtes ut som en sterk bok. Ønsker deg en fin søndag!

kajsasbokblogg sa...

Tungt ämne! Tror inte denna boken är något för mig just nu, men tack för smakbiten. Ha en bra söndag!

Monika sa...

Jag tycker att myndigheter och media ofta glömmer bort att det är människor de har att göra med. Tung bok, men säkert bra att ta till om/när man behöver.

piaskulturkrok.com sa...

Så viktig smakebit! En dag skal jeg lese denne boken, men den er av slikt kaliber at jeg trenger tid på å mote meg opp ...
Jeg ønsker deg en glitrende glad dag :-)

Beathe sa...

Denne boken fikk jeg lyst til å lese. Husker at jeg var på ferie i Kristiansand et par måneder etter dette grusomme skjedde og vi var oppe og la ned blomster der jentene ble funnet. Langs hele stien frem til der man gikk opp på den lille fjellknausen var det plantet blomster. Takk for boktipset, Rita!

Lotten sa...

Det här är den typen av böcker jag inte klarar att läsa då det är min värsta mardröm. Dock ändå viktiga böcker. Tack för smakbiten.

Anita Ness sa...

Dette er nok ne bok verdt å lese. Takk for smakebiten.:)

Ewa K sa...

Hu så hemskt. Är nog inget för mig. Ha en fortsatt fin söndag.

Anna sa...

Tack för smakbit! Låter intressant.

Anna sa...

Tack för smakebit - låter intressant :)

Lenes blogg sa...

Høres ut som en veldig tøff bok å lese. takk for smakebiten