Søk i denne bloggen

tirsdag 20. mai 2014

Bøkene på vent - Ta vare på Mamma og Jeg kommer med en gang av Kyung - Sook Shin


Denne utfordringen er det bloggeren Beathes Bokhylle som står bak. Det går ut på å skrive et blogginnlegg om en bok ( eller serie eller event. flere bøker av en forfatter) du har på vent i bokhylla. Den kan ha støvet ned i flere år eller kan ha kommet inn i bokhylla sist uke. Men det er allikevel meninga at du skal lese den. For å melde deg på utfordringen og for å se hvilke bøker andre har på vent så trykk her


Jeg har hatt trøbbel med pcen i det siste og derfor har jeg ikke kunne deltatt på denne utfordringen. Men no har jeg fått meg låne pc så da går det bedre:). 

Bøkene jeg har på vent i dag er Ta vare på Mamma og Jeg kommer med en gang av Kyung - Sook Shin. Jeg kommer med en gang er en frittstående oppfølger til Ta vare på mammaa og er nylig ankommet leiligheten min. Mens Ta vare på mamma har samlet støv i noen år. Grunnen til at jeg er nysgjerrig på disse bøkene er at de tar opp interessant temaer som identitet og mammar rolle. 

Ellers er jeg veldig glad for at Beathes bokhylle er tilbake i bokblogglandia etter en liten pause=). Bokblogglandia er IKKE det samme uten henne!!




6 kommentarer:

Lenes blogg sa...

Ta vare på mamma begynte jeg på for en stund siden, men fikk ikke helt taket på den. Får ta den frem igjen ved en anledning

aariho sa...

Har lest den første, som var en bra bok. Interessant å lese fra fjerne land med kulturer helt ulik vår. Lykke til med lesinga!

Tine sa...

Jeg har lest begge disse bøkene og kan bare si, du har noe å glede deg til. Spesielt den første syntes jeg var veldig bra :) Enig med deg, godt at Beathe er blant oss :)

Beathe sa...

Takk for det,Rita:-)Neste gang jeg trenger en pause så skal jeg ikke sette selve bloggen på pause;-) Jeg har lest den ene av disse og har lyst til å lese den andre naturlig nok også, den føres opp på listen omgående. Ha en fin kveld,Rita:-)

piaskulturkrok.com sa...

Åååå, det er fiiiiine bøker! Spesielt Ta vare på mamma! Den måtte jeg lese to ganger, for det er dypt, og veldig annerledes, og trengte tid på å synke inn! Men flott, hjerteskjærende og hjertevarmt! Og nå vil jeg lese den igjen!
Gled deg :-)

astridterese sa...

Disse to har jeg også lyst til å lese.De har stått på listen min lenge, men jeg har ikke kommet til dem enda :-) Ønsker deg en fin dag!