Søk i denne bloggen

søndag 24. august 2014

En smakebit på en søndag - Jeg fikk aldri sagt farvel av David Smith & Carol Calef

Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. Dagens smakebiter finner du her

Dagens smakebit kommer fra den hjerteskjærende og vonde boka Jeg fikk aldri sagt farvel av David Smith med Carol Calef. En mor som setter sin barn i barnsetene sine i bilen og for deretter puffe bilen med barna i på sjøen. I en uke spilte hun at ungene var kidnappet. Boken er skrevet av faren til ungene som aldri fikk sagt farvel til sine barn. Ei bok som er såå hjerteskjærende vond at du må lese den i etapper og som du ikke bør lese offentlig steder for det kan komme mange tårer.

Smakebiten er hentet fra side 8 som er fra forordrene. Men er  kommet lengre.

Susan tok fra meg barna to ganger, først da hun myrdet dem, og da hun løy om det. Hun må gjerne foreldrene sine, landet og Gud om tilgivelse, og kanskje hun får det. Men ingen sorg, bedrøvelse eller tilgivelse kan gi meg guttene mine tilbake. Så eg har et enkelt budskap. Husk hvem som mistet livet. Det er det viktigste, og jeg vil minne alle om nettopp om det. Det er derfor jeg vil snakke ut nå. 



9 kommentarer:

May Brit sa...

Denne kan jeg rett og slett ikke lese, kommer til å bli helt knust:(

Lenes blogg sa...

Uff denne høres sterk og grusom ut. Ja ser for meg at denne bør leses når man er helt alene

astridterese sa...

Slike bøker er umulige for meg å lese. Det tar helt knekken på meg.
Ønsker deg en fin søndag!

Boklysten sa...

Tack för smakbiten!

Ewa K sa...

Hu så hemsk. Den tror jag aldrig att jag skulle kunna läsa.

Lotten sa...

Jag bodde i USA när det här hände, och följde historien från början när de stod där framför TV-kamerorna och vädjade till kidnapparna. Var i chock när sanningen uppdagades, och det gjorde djupt intryck på mig. Tveksamt om jag skulle orka läsa den... Tack för smakbiten

Sara Pepparkaka sa...

Oj, det där låter som en hemsk bok.

Helena sa...

Vilken tragisk historia. Tror inte jag skulle orka läsa den, men tack för smakbiten.

kajsasbokblogg sa...

Tack för smakbiten! :)