Søk i denne bloggen

søndag 7. september 2014

En smakebit på en søndag - Det forbudte barnet av Katherine Webb

Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. Mari er på ferie og bloggeren Betraktninger vikariere for henne. Derfor er hun vert for dagens smakebiter og de finner du her.

Jeg leser for tida mest serieromaner, hovedsaklig Gabriels hus og Morshjerte. Men når en av mine bare må lese forfattere gir ut bok så legger jeg alle serieromaner på hylla.

Dagens smakebit kommer fra Det forbudte barnet av Katherine Webb. Jeg har lest alt av Katherine Webb som er kommet ut på norsk. I begynnelsen hadde jeg et ambivalent forhold til henne, men no liker jeg hennes bøker bedre og bedre.

Smakebiten kommer fra side 210.



Denne jenta var den eneste som Rachel hadde hørt si noe pent om Alice Beckwith, og hun kjente at hun hadde lyst til å høre mer. Så husket hun den ydmykende behandlingen hun hadde fått av kokka i Lansdown Crescent, og det gjorde henne vel så oppsatt på å finne ut hva den stjålne maten var til. Det var enkelt å holde øye med jenta i den bølgende folkemassen, men hun bevegde seg fort, rakrygget og med hakken stukket frem, som hun utfordret verden. 

10 kommentarer:

Lotten sa...

Tack för smakbiten. Den här författaren är jag lite nyfiken på sen tidigare.

Mandelhjärta sa...

Takk for smakebiten! Denne står på ønskelista mi..
God søndag!

astridterese sa...

Jeg har også lest endel av Katherine Webb så jeg må nok også lese denne boken :-)
Ønsker deg en god søndag!

Marie Eggimann sa...

Den författaren har jag sett mycket av på bloggar, får nog kolla upp detta

Beathe sa...

Denne kunne jeg tenke meg å lese. Tusen tak for smakebiten, Rita :-)

Lenes blogg sa...

Jeg har lest to av hennes bøker, og har veldig lyst å lese denne også

Ewa K sa...

Katherine Webb gillar jag jättemycket. Tack för smakbiten.

Boklysten sa...

Tack för smakbiten!

Monika sa...

Katherine Webb har jag inte läst, men jag blir nyfiken på henne när hon dyker upp lite överallt.

Helena sa...

En författare jag missat helt. Tack för smakbiten.