Søk i denne bloggen

søndag 11. januar 2015

En smakebit på en søndag - Kjære av Linnea Myhre

Denne utfordringen er det bloggeren Mari - flukten fra virkeligheten som står bak. Det går ut på å dele noen ord ( ikke for avslørende ) fra boken du leser no. Deretter linker man innlegget hos henne og vi kan se hverandres smakebiter. I dag har Mari - Flukten fra virkeligheten skaffet seg vikar og dagens smakebiter finner du her.

Jeg leser flere bøker og noen bøker ligger på vent for å bli lest snart. Der i blant Kjære av Linnea Myhre og akkurat denne boka vil jeg dele en smakebit fra.

Dagens smakebit blir første avsnitt og det står på side 7.


Kjære Mamma!
De gangene jeg følte meg urettferdig behandlet som barn, fantaserte jeg alltid om at jeg skulle ta livet av meg. Jeg tenkte det ville få dem til å angre. Mamma ville angre på at hun ikke lot meg overnatte hos naboen for femte natt på rad, og de kule jentene i klassen for at de holdt meg utenfor i friminuttet. Jeg så for meg begravelsen min, og lurte på hvor mange som kom til å dukke opp. Hvem som kom til å gråte, og hvem som ville holde tale. Hvem som arvet klistermerkebøkene mine, og hvem som tok over ponnislottet. De to viktigste tingene i livet mitt, der altså. Jeg minnet meg selv på at jeg måtte huske å grave ned dagbøkene før jeg døde, og kaste alle kassettene med egeninnspilte radioprogrammer. 

13 kommentarer:

Monika sa...

Tack för smakebiten!

Lotten sa...

Tack för smakbiten. Har förstått att en del fantiserat så, för mig känns det väldigt dramatiskt...

Marie Eggimann sa...

Tack för smakebiten och trevlig söndag

astridterese sa...

Denne har jeg også tenkt på at jeg burde lese, men jeg har ikke kommet så langt enda :-) Ønsker deg en fin søndag!

Boklysten sa...

Tack för smakbiten!

Anette sa...

Sterk smakebit, dette her. Ønsker deg en fin søndag :)

aariho sa...

Har hørt mye om denne boka, men vet ikke om jeg kommer til å lese den. Linnea imponerte meg i dansekonkurransen på TV, og er nok en sterk jente som har klart å legge mange vansker bak seg. Men klarer ikke å lese så mange problembøker i året. Håper du har en fin søndag!

Alexandra Lindé sa...

Tack för smakbiten och trevlig söndag :)

bokdamenblog sa...

Var en stark smakbit. Ha en fin söndag! :)

Anita Ness sa...

Denne har jeg liggende på vent. Lånt på bib, så jeg må nok lese den snart..den e rvel fortlest. Takk for smakebiten.:)

Lenes blogg sa...

Jeg har ikke lest noen av bøkene hennes og er usikker på om jeg kommer til å gjøre det. Tiden vil vise

Åsa sa...

Tack för smakebiten och ha en fin söndagskväll! :)

Beathe sa...

Tusen takk for smakebiten :-)